گوترش: نباید نگاه‌ها از مواجهه با داعش منحرف شود

دبیرکل سازمان ملل درباره پیامدهای برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق در شرایط فعلی منطقه هشدار داد و بر لزوم تمرکز بر ادامه روند مبارزه با داعش و شکست نهایی این گروه تروریستی در عراق تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از رویترز، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل شب گذشته (یکشنبه 26 شهریور) بر لزوم تمرکز بر مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق تاکید کرد.

وی در جمع خبرنگاران با اشاره به عزم مقامات اقلیم کردستان عراق برای برگزاری همه پرسی تاکید کرد: این همه پرسی توجهات را از لزوم شکست داعش و بازسازی مناطق آزاد شده، منحرف خواهد کرد.

دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر لزوم احترام به حاکمیت ملی و وحدت ارضی عراق، افزود: همه مشکلات و مسائل معلق مانده در عراق باید از طریق گفتگوی سازنده میان مقامات اقلیم کردستان و دولت مرکزی حل شود.

وی از همه مقامات عراقی خواست که در این مسئله با صبر و شکیبایی عمل کنند.

طی روزهای اخیر همه نگاههای منطقه ای و بین المللی به طرح برخی مقامات اقلیم کردستان عراق از جمله مسعود بارزانی برای برگزاری همه پرسی در تاریخ 25 سپتابر (یک هفته دیگر) متمرکز شده است. این در شرایطی است که دولت مرکزی بغداد با برگزاری همه پرسی مخالف است. ایران و ترکیه نیز به عنوان دو همسایه مهم اقلیم کردستان مخالفت خود را با این همه پرسی اعلام کرده اند.

کد خبر: 838137

وب گردی

وب گردی