آغاز بکار مجدد مراکز اجتماع درمان‌مدار در همدان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان از آغاز به‌کار دوباره مراکز اجتماع درمان‌مدار(TC) خبر داد و گفت: معتادان در این مراکز 6 ماه زندگی بدون دارو و کاملا کارشناسی شده را طی می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز، فرهاد رهبر دوشنبه 27 شهریور در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان، افزود: این مراکز دهه 80 در کشور راه‌اندازی شد و با توجه به اینکه پس از آن شمار معتادان بسیار افزایش یافت ادامه دادن چنین مراکز گرچه با موفقیت همراه بود، امکان‌پذیر نشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه اکنون با کاهش شمار معتادان در شهر همدان این مراکز دوباره فعالیت خود را آغاز می‌کنند و به سمت کیفی کردن درمان‌ها پیش خواهیم رفت.

رهبر در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بهزیستی در سه حوزه پیشگیری، درمان و توانبخشی در حوزه مبارزه با موادمخدر وظیفه‌مند است، خاطرنشان کرد: در حوزه پیشگیری 12 مرکز همچون کلینیک‌های مددکار اجتماعی در حال فعالیت در مناطق حاشیه‌شهر همدان هستند.

وی یادآور شد: در حوزه درمان نیز با وجود 10 مرکز درمان در سطح شهر، 1600 بیمار در حال حاضر تحت درمان قرار دارند که 200 مورد از این معتادان امسال جذب شده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان عنوان کرد: در مراکز گذر هم امسال 280 نفر پذیرش شده‌اند که البته این آمار نسبت به گذشته تغییر چندانی نداشته و اندکی رو به کاهش است.

وی از برقراری 2 تیم سیار برای سرکشی به پاتوق معتادان خبر داد و گفت: در 6 ماهه ابتدای امسال 300 نفر از این طریق وارد مراکز نگهداری و درمان بهزیستی شده‌اند.

رهبر ادامه داد: در مراکز شلتر و سرپناه شبانه نیز در حال حاضر 70 نفر وجود دارد که البته 75 درصد این افراد تکراری و فقط 25 درصد ورودی جدید هستند.

وی درباره بهبودیافتگان از اعتیاد نیز اظهار کرد: امسال بهزیستی نگاه ویژه‌ای به بهبودیافتگان داشته به طوریکه تا کنون اطلاعات 1800 بهبودیافته در بانک اطلاعاتی بهزیستی به ثبت رسیده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان در ادامه تأکید کرد: با آغاز فصل سرما باید مسئولان در زمینه گرمخانه تدارکات لازم را انجام دهند تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

رهبر در پایان درباره افراد تحت درمان ترک ماده‌مخدر گُل گفت: تا کنون موردی از بستری و یا درمان افراد مصرف‌کننده ماده‌مخدر گِل در بهزیستی نداشته‌ایم و عمده افراد تحت درمان معتادانی هستند که دوباره به اعتیاد بازگشته‌اند.

902/900

کد خبر: 838170

وب گردی

وب گردی