«دیرین دیرین» برای کودکان نیازمند رونمایی شد

مراسم رونمایی از دفترهای «دیرین دیرین» با هدف کمک به کودکان نیازمند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، مراسم رونمایی از دفترهای «دیرین دیرین» عصر امروز، دوشنبه، 27 شهریور با حضور عوامل این برنامه در نمایشگاه لوازم التحریر ایران نوشت واقع در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این مراسم از دفتر مشق با تصویر انیمیشن «دیرین دیرین» رونمایی شد، از این دفاتر صدها هزار جلد در سراسر کشور منتشر شده است که بنا به گفته دست اندرکاران این طرح تمام سود حاصل از فروش این دفترها به کودکان نیازمند تعلق خواهد گرفت.

برگزار کنندگان این مراسم طی فراخوانی از تمام خانواده های ایرانی درخواست کرده بودند که به همراه فرزندان خود حضور داشته باشند.

در مراسم رونمایی از نوشت افزار «دیرین دیرین» جایگاهی تعبیه شده بود که از طریق آن برای خانواده های محروم سراسر کشور لوازم التحریر جمع آوری شد.

این طرح به همت موسسه «آزاده» اجرایی شده است. از این نوشت افزار پیش تر در موسسه «آزاده» رونمایی شده و مراسم امروز با هدف حمایت از کودکان محروم برنامه ریزی شده است.

علی حدیدی، مدیر موسسه «آزاده»، درباره طراحی این نوع نوشت افزار، گفت: متاسفانه ما در ایران شخصیت‌های مختلف انیمیشنی نداریم و به دلیل این محدودیت در شخصیت‌های کارتونی می‌بینیم فضای لوازم التحریر ما از شخصیت‌های خارجی پر شده است، و تا زمانی که فکر ساخت و پخش انیمشن در ایران نباشیم هرسال فضای بیشتری از بازار ایران در اختیار شخصیت‌های خارجی قرار می‌گیرد. به امید اینکه مسئولانی که بخش انیمشین را مدیریت می‌کنند از مرحله شعار عبور کرده و شخصیت‌های ایرانی را وارد فضای نوشت ‌افزار کنند.

وی افزدو: موسسه آزاده پیش از این روی نوشت افزارهای خود از شخصیت‌هایی چون شکرستان، کلاه قرمزی، پهلوانان، سنجد و جناب‌خان استفاده کرده بود که بسیار هم مورد اقبال دانش آموزان قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، نوشت افزار ایرانی در سال های گذشته بازار نا به سامانی داشته است تا آنجا که سعید حسینی، مدیرعامل مجمع مراکز تولید و توزیع نوشت‌افزارهای ایرانی-اسلامی، گفته است: در حال حاضر 70 درصد بازار در اختیار محصولات بیگانه از جمله چین، هند، تایلند، تایوان، تایلند و آلمان و 30 درصد باقی‌مانده در اختیار تولید داخلی است.

501

کد خبر: 838249

وب گردی

وب گردی