شاخ به شاخ واشنگتن و مسکو بر سر طرح پوتین برای اوکراین

"واشنگتن" و" کیف" مخالفت خود را برای بررسی طرح مسکو مبنی بر استقرار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در شرق اوکراین که کانون تنش های مزمن بین سربازان دولت اوکراین و نیروهای مورد حمایت روسیه است ابراز داشتند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری TASS روسیه، "واسیلی نبنزیا" نماینده روسیه در سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن و کیف به طور رسمی موضع مخالف خود را در قبال طرح روسیه در جلسه شورای امنیت ابلاغ کردند.

به گفته "نبنزیا" آنها تاکید داشتند که به دلیل اشکالاتی که به طرح وارد است، آمادگی بررسی آن را ندارند!

همزمان نیز "دمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین نسبت به هرگونه اعمال تغییری در طرح پیشنهادی برای استقرار نیروهای حافظ صلح هشدار داد و از آمریکا و اوکراین خواست موضعی سازنده اتخاذ کنند.

در اوایل ماه جاری میلادی "ولادیمیر پوتین" رییس جمهور روسیه طرحی را ارائه داد که به موجب آن نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در امتداد نوار درگیری ها در "دونباس" مستقر می شوند تا به امنیت ناظران صلح سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) کمک نموده و در فرایند تلاش ها برای پایان دادن به تنش بین طرف های درگیر نیز مشارکت کنند.

البته پوتین مدتی بعد مناطق مشمول در طرح را از ناحیه هایی که در طول خط تنش بین نیروهای تحت حمایت روس و ارتش اوکراین قرار دارند به مناطق بیشتری که در دامنه ماموریت بازرسان OSCE قرار دارند گسترش داد.

گفتنیست که جرقه این درگیری ها در فوریه 2014 پس از سرنگونی "ویکتور یانوکویچ" رییس جمهور مورد حمایت روسیه زده شد پس از رای ساکنان شبه جزیره "کریمه" به یکپارچگی با روسیه در مارس سال 2014 شعله ورتر گشت.

کد خبر: 838290

وب گردی

وب گردی