مدیران استقلال جایگاه خود را نمی‌دانند/ وزیر اگر توانایی داشت از استقلال هم حمایت می‌کرد!/ این روزها مدیریت شاه سلطان حسینی مد شده است/ این مدیریت نیست و رفتار رندانه است/اگر دوستان اختراع جدیدی دارند، اعلام و ثبت کنند!

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: به نظر من پاسخگویی در خصوص اتفاقات اخیر استقلال تنها بر عهده مسئولی است که اعضای هیأت مدیره را انتخاب و منصوب کرده است.

امیررضا واعظی آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد صحبت‌های جنجالی اکبر عباسی ملکی، عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در برنامه تلویزیونی 90 اظهار داشت: وقتی افرادی که در قالب مدیر فعالیت می‌کنند فاقد تفکر حرفه‌ای باشند چنین رفتارها و گفتمان‌هایی بعید نیست. زمانی که افراد ناکاربلد در حوزه مدیریت باشگاه‌های بزرگ حضور دارند تنش‌ها و حاشیه‌ها افزایش پیدا می‌کند. این صحبت‌ها تنها بار روانی را روی تیم زیاد می‌کند. متأسفانه این اتفاقات از فصل گذشته آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد.

وی ادامه داد: شما اگر به باشگاه‌های بزرگ اروپایی نگاه کنید، به ندرت مصاحبه‌ای از مدیران عامل باشگاه‌ها می‌بینید و اصلا اعضای هیأت مدیره آنها را نمی‌شناسید. مدیران عامل هم تنها در گفت‌وگو با رسانه‌ها به ارائه گزارشی کلی از سیاست‌های خود می‌پردازند. به نظر من پاسخگویی در خصوص اتفاقات اخیر استقلال تنها بر عهده مسئولی است که اعضای هیأت مدیره را انتخاب و منصوب کرده است. شاید علاقمندان و هواداران استقلال نوک پیکان انتقادات را به سمت کادر فنی یا مدیریت نشانه بروند اما کسانی باید پاسخگو باشند که این مدیران را انتخاب و حالا سکوت کرده‌اند.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در واکنش به صحبت‌هایی که مبنی بر علاقه وزیر ورزش به پرسپولیس و بی‌توجهی مسعود سلطانی‌فر به استقلال مطرح می‌شود، گفت: این حرف بسیار نسنجیده است که بخواهیم یک مسئول را طرفدار تیمی بدانیم. نباید با طرح این صحبت‌ها ارزش و اعتبار مدیریت باشگاه مقابل را زیر سؤال ببریم. باشگاه پرسپولیس در فضای درستی حرکت می‌کند اما نباید مسئول مافوق را به حمایت از این باشگاه متهم کنیم. وزیر اگر توانایی داشت که از استقلال هم حمایت می‌کرد! متولی دو باشگاه، مدیرانی را برای استقلال منصوب کرده که جایگاه و حتی شرح وظایف خود را نمی‌دانند. صحبت‌هایی که در برنامه 90 شنیدیم باید در هیأت مدیره مطرح شود. طرح این موضوعات در رسانه نشان‌دهنده عدم وجود تفکر حرفه‌ای در مدیران استقلال است.

واعظی آشتیانی خاطرنشان کرد: وقتی مدیریت در یک تشکیلات، حاکمیت نداشته باشد، در مواقع بحرانی افراد مسئول همدیگر را هدف قرار می‌دهند. از سوی دیگر این روزها مدیریت شاه سلطان حسینی مد شده است و همه دوست دارند شنا کنند اما غرق نشوند اما دوستان بدانند این مدیریت نیست و بیشتر رفتار رندانه به حساب می‌آید. جالب اینکه دوستان دم از تجربه می‌زنند اما کدام یک از تجربیات آنها کارآمدی داشته است؟ اگر کارآمد بوده چرا استقلال را به این روز انداخته است؟ کسی می‌تواند مدعی باشد که در دوره کاری خود، حداقل رفتارهای مدیریتی را به درستی انجام داده باشد.

وی افزود: ضمنا آقایان بدانند که هر تجربه‌ای، تجربه نیست. ممکن است یک نفر در 30 سال پیش متوقف شده و تنها عمر خود را هدر داده باشد. این شخص نمی‌تواند مدعی تجربه باشد جون عملکرد او نشانگر هرج و مرج و نشناختن حق و حقوق است، نه تجربه. از سوی دیگر حق، تعریف دارد. هیأت مدیره حق دارد به نتایج حساسیت نشان دهد اما نباید مربی را در رسانه‌ها تحقیر کند. مردم و رسانه‌ها نباید از اولتیماتوم به مربی و صحبت‌های اینچنینی مطلع شوند. نتیجه رفتارهای دوستان این می‌شود که در مقطع حساسی مانند شرایط کنونی همه شروع به متهم کردن یکدیگر می‌کنند.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در واکنش به طعنه سید رضا افتخاری، مدیرعامل کنونی آبی‌پوشان پایتخت به علی فتح‌الله‌زاده مبنی بر بدهی سنگین به جای مانده از دوران مدیریت او تأکید کرد: وزارت ورزش و جوانان در مقطعی مدعی شد آقای فتح‌الله‌زاده حدود 75، 80 میلیارد تومان بدهی گذاشته است. حالا سؤال من از مدعیان این است که وقتی وزارت ورزش، حسابرسی ندارد و مجمع سالانه هم برگزار نمی‌شود، این عددها را از کجا می‌آورند؟ آیا بدهی‌های مربوط به دوران مدیریت آقایان افشارزاده و افتخاری هم محاسبه شده است؟

واعظی آشتیانی خاطرنشان کرد: وقتی هیأت مدیره انتخاب می‌شود، بازرس و حسابرس قانونی را برمی‌گزینند. یک سال بعد مجمع برگزار می‌شود و حسابرس در مجمع بر اساس دو شاخص گزارش خود را اعلام می‌کند. ابتدا حسابرس بر اساس استانداردهای مالی، عملکرد باشگاه را بررسی خواهد کرد و سپس عملکرد مدیریتی را بر اساس همین استانداردها اعلام می‌کند تا مشخص شود در چارچوب قانون عمل کرده یا خیر. این تنها فرمول موجود است. اگر دوستان اختراع جدیدی دارند، هم اعلام و هم ثبت کنند! آقای افتخاری مدعی است مقدار زیادی از بدهی‌های قبلی را پرداخت کرده است اما ممکن است در دوران مدیریت ایشان هم به بدهی‌ها اضافه شده باشد.

وی در پایان گفت: سوال دیگر من این است که چرا دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور ورود نمی‌کنند. وقتی وزیر ورزش می‌گوید ما می‌خواهیم در وزارت، جوانگرایی کنیم اما سه روز قبل می‌گوید دو شغله‌ها و بازنشسته‌ها مشکلی برای ادامه فعالیت ندارند، یعنی در صحبت‌های او تناقض وجود دارد. امیدوارم سازمان بازرسی کل کشور به ارائه گزارش‌هایی مغایر با قانون تجارت ورود و نتیجه را اعلام کند.

604

کد خبر: 838401

وب گردی

وب گردی