می خواستند من را شریک جرم 2030 کنند/ نماد 2030 تعطیل کردن دانشگاه فرهنگیان است

وزیر سابق آموزش و پرورش تاکید کرد:می گویند 2030 هم در زمان وزارت من در آموزش و پرورش دولت دهم اجرا شده است این دقیقا کذب است، آن موقع می خواستند یک کاری انجام دهند نشد؛ نماد 2030 تعطیل کردن دانشگاه فرهنگیان است.

حمید رضا حاجی بابایی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز در خصوص سند 2030 عنوان کرد: می گویند 2030 هم در زمان وزارت من در آموزش و پرورش دولت دهم اجرا شده است این دقیقا کذب است، آن موقع می خواستند کاری انجام دهند نشد؛ در واقع این دو تا 15 ساله است؛ یکی 2015 است یکی 2030 است.

وی ادامه داد: یک سند داریم در یونسکو از 2000 تا 2015 ، یک سند دیگری داریم از 2015 تا 2030، در زمان من 2015 بود، من در یونسکو شرکت کردم و هدفشان این بود، باید کاری کنیم در تمام دنیا، همان طوری که پسر می‌تواند برود درس بخواند دختر هم بتواند درس بخواند. به این می‌گویند مبارزه با تبعیض جنسیتی. من گفتم ما جزء شش کشور افتخاری در عدالت آموزشی هستیم. یعنی در کشور ما دختران هم ردیف پسران درس می‌خوانند. آن فرق می‌کند. آن را آورده بودند من را شریک جرم کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در قرآن عدالت آموزشی، عدالت جنسیتی داریم، اما تساوی جنسیتی ضد قرآن است، آن افتخار است این افتضاح. هنگامی که بحث 2030 می‌شود همه‌اش می گویند بحث اخلاقی است ولی این نیست.

وی افزود: بحث این است که شما یک دانشگاه، دانشجو را ببرید دانشگاه؛ بهترین معلم باشد این بهترین معلم بیاید این دانش آموز را به شکلی تربیت کند که پدر و مادر راحت بشوند. دانشگاه کسی را تربیت می‌کند که بتواند پدر و مادر را کمک کند، آنها می‌گویند آن کاری را انجام دهید که پدر و مادر را کلا کنار بگذارد این می شود 2030. این که پدر و مادر را راحت کند آرام کند و آرامش بدهد، این می‌شود قرآنی، این را به مردم نمی‌گوییم، یک چیز دیگری می‌گوییم.

وزیر سابق آموزش و پرورش تاکید کرد: بعضی‌ها موضع منفی می‌گیرند یعنی ما پوسته را می‌گوییم بحث‌ها جزئی است و اصل 2030، اینها زمانی که می خواستند دانشگاه فرهنگیان نباشد می خواستند 2030 را حاکم کنند، یعنی 300 صفحه نوشته و برنامه آموزش ملی‌، شورای انقلاب فرهنگی خبر ندارد که 300 صفحه در نمایندگی یونسکو در تهران آماده شده به تمام کشور و آموزشها ابلاغ شده بود ؟

وی افزود: اینجاست که مثلا ما در سند تحول گفتیم باید دانش‌آموزی تربیت بشود انقلابی متدین، مومن و وطن دوست، صادق. در سند 2030 انقلابی، ایثارگر، شهادت طلب همه اینها را برداشتند و گفتند اینها ضد انسانیت و خشونتی است یعنی مثلا طرفدار خدا خشونتی است و اینها را اصلاح کردند. یعنی سند تحول را ریختند در کاسه 2030 هرجا که رنگ او بوده، مانده؛ هر جا رنگ او نبوده برداشتند. یعنی قرآن را با 2030 هماهنگ کردیم!

حاجی بابایی در پایان عنوان کرد: نماد 2030 تعطیل کردن دانشگاه فرهنگیان است. خیلی راحت، تعطیل یا تعویض دانشگاه فرهنگیان نماد 2030 است و اقتدار و اجرای سند تحول بنیادین قدرت در دانشگاه فرهنگیان است.

کد خبر: 838408

وب گردی

وب گردی