کنترل سرویس های مدارس، بیمه دانش آموزان ،ایمنی و آموزش مقررات

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 تهران از برگزاری جلسات متعدد به منظور ایجاد حداکثر هماهنگی برای جابه جایی مناسب دانش آموزان توسط سرویس های مدارس این منطقه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز سجاد زارع صفت با اشاره به این که طی روزهای اخیر چندین نشست مشترک میان نمایندگانی از پلیس راهور، آموزش و پرورش و شهرداری در رابطه با نحوه سرویس دهی به دانش آموزان بخش مرکزی تهران برگزار شده است، افزود: در این جلسات، پیشنهادات خوبی به منظور رفع نواقص سال های گذشته مطرح شد و امیدواریم در سال تحصیلی جدید شاهد خدمات رسانی بهتری توسط سرویس های مدارس باشیم.

وی ادامه داد: در همین رابطه، به پیمانکار سرویس دانش آموزان منطقه تکلیف شده تمامی خودروها باید مجهز به جعبه کمک های اولیه، برگه معاینه فنی، تجهیزات ایمنی شامل مثلث شبرنگ و نیز کپسول آتش نشانی باشند و دانش آموزان نیز که تعداد آنان بیش از 450 نفر است بیمه شوند.

وی همچنین از برخورد جدی پلیس راهور با آن دسته از سرویس هایی که فاقد برچسب فعالیت و مجوز لازم باشند خبر داد و تاکید کرد: با رانندگان متخلف، برابر ضوابط قانونی برخورد و از ادامه فعالیت آن ها جلوگیری خواهد شد.

زارع صفت در عین حال به طرح آموزش رانندگان سرویس های مدارس منطقه یازده نیز اشاره کرد و اظهار داشت: براساس هماهنگی صورت گرفته با پلیس راهور و با توجه به شغل حساسی که این رانندگان دارند، مقرر شده کلاس های آموزشی در رابطه با نحوه چگونه بهتر و ایمن رانندگی کردن برای آنان برگزار شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11تهران تعداد مدارس این منطقه را بیش از 150 مورد عنوان کرد و گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید، گشت های بازرسی زیر نظر اداره تاکسیرانی منطقه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد که وظیفه آن ها، برخورد با هرگونه تخطی از مقررات توسط سرویس های مدارس است.

وی با تاکید بر این که رفتار رانندگان هنگام فعالیت و ارتباط با دانش آموزان کنترل خواهد شد، از بررسی عدم وجود نقص فنی در سیستم خودروهای سرویس مدارس خبر داد و تصریح کرد: محدودیتی در نوع اتومبیل های سواری مورد استفاده وجود ندارد اما عمر آن ها باید زیر 7 سال باشد.

کد خبر: 838538

وب گردی

وب گردی