برخی روشنفکران بیمار در برخی دستگاه‌ها رسوخ کرده‌اند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفته که برخی روشنفکران بیمار با رسوخ در دستگاه‌ها و با فکر غرب‌زده خود مانع از تحقق مطالبات رهبری می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز ، حجت الاسلام عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در نطق پیش از دستور اجلاسیه خبرگان، با تبریک ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام به آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: امیدواریم با حضور انقلابی ایشان در این جایگاه شاهد به نتیجه رسیدن مطالبات رهبر معظم انقلاب باشیم.

وی در ادامه راهکارهای تحقق و پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری و نقش مجلس خبرگان رهبری در این عرصه را تشریح کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با ذکر برخی مطالبات رهبر انقلاب از ابتدای دهه 70 تا کنون در زمینه‌های فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی افزود : مقام معظم رهبری در دهه 70 نسبت به تهاجم فرهنگی هشدار دادند اما کمتر کسی توجه کرد و امروز شاهد تبعات این عدم توجه در جامعه هستیم تا جایی که رهبر معظم انقلاب بحث آتش به اختیار را مطرح کرده‌اند.

فرحانی، نگاه بیمار عده ای به غرب را از عوامل عدم توجه به مطالبات مقام معظم رهبری ارزیابی کرد و اظهار داشت: روشنفکران بیمار متاسفانه در برخی دستگاه‌ها رسوخ کرده و با فکر غرب زده خود مانع پیگیری و تحقق مطالبات مقام معظم رهبری می شوند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر بسیاری از مردم از نظر بصیرت و دریافت پیام رهبر معظم انقلاب از مسئولان جلوتر هستند، افزود: در سفرهایی که به استان داشتیم جوان مومن انقلابی مرزنشین خوزستان با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری که می فرمایند " اگر کسی به فکر مردم باشد نمی‌تواند در مقابل مسائل دشوار خوزستان راحت بماند و این وظیفه قطعی، فوری و همیشگی حکومت‌ها است که به فکر مردم باشند" به ما گلایه می‌کنند .

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:در دیدار حضوری رهبر معظم انقلاب فرمودند من 2 میلیون هکتار گفتم اما به 800 و سپس به 550 هزار هکتار تقلیل داده شد و هنوز خروجی مشخص ندارد امروز شاهد بی توجهی، بیکاری ، بی آبی و آلودگی آب در هورالعظیم و تالاب شادگان هستیم . من نگران ذهنیت جوان انقلابی هستم که چه جواب بدهم به مطالبات جوان به استناد مطالبات رهبری معظم انقلاب.

فرحانی با تاکید براینکه تعطیلی برخی دستگاه‌های فرهنگی و بی‌توجهی به امور زیر بنایی فرهنگ اسلامی و عدم توجه به ساختارهای اساسی فرهنگ از مشکلات امروز ماست، اضافه کرد:رهبر معظم انقلاب از ما به عنوان خبرگان خواستند به عنوان خبرگان انقلابی و مطالبه گر به مسائل کلان ورود کنیم و واقعاً مطالبه کنیم نه اینکه صرفاً در حد یک تذکر باشد.ما نیاز به اصلاح ساختاری برای فعال شدن در پی‌گیری مطالبات هستیم رهبر معظم انقلاب با همه اتمام حجت کرده است.

وی افزود: اگر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به چند کمیسیون فعال با اختیارات کافی تقسیم شود می توان مسئولان را خواست و پی گیری کرد. بالاخره باید پاسخ مطالبات رهبر معظم انقلاب را در درجه اول خبرگان بدهد. البته در مسائل کلان و مهمات نظام منظور ورود به اجرایی به مسائل جزئی نمی باشد.

کد خبر: 838686

وب گردی

وب گردی