دانشگاه ها در راستای کارآفرینی و پرورش نیروهای متخصص و کارآمد حرکت کنند

آئین تقدیر و معارفه رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد رفسنجان با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، کارکنان این واحد دانشگاهی، امام جمعه و فرماندار رفسنجان، نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی، فرماندهی انتظامی، رئیس شورای شهرو جمع کثیر دیگری از مسئولین این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره روابط عمومی واحد کرمان، دکتر حمدالله منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در ابتدای این مراسم، ضمن خوشامدگویی به حاضرین، با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، او را شخصیتی انقلابی و دلسوز واز اسطوره ها ی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی معرفی کرد وگفت: شجره طیبه دانشگاه آزاد اسلامی با فکر و اندیشه دوراندیش آیت الله هاشمی رفسنجانی و با موافقت حضرت امام خمینی (ره) تاسیس شد و امروز بسیاری از مسئولان نظام و خدمتگذاران به کشور از فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند.

وی افزود: تاکنون ۱۶۷ هزار نفر درواحد های دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان فارغ التحصیل شده اند که این فارغ التحصیلان بعنوان نیروهای متخصص و کارآزموده در حوزه های مختلف به خدمتگذاری مشغولند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با اشاره به آیه شریف یتْلُوا عَلَیهِمْ آیاتِهِ وَ یزَکِّیهِمْ وَ یعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَهَ اظهارکرد: در این آیه شریفه سه شان و جایگاه برای رسول اکرم (ص) تعیین شده است که اولین آن تعلیم و تربیت است.

منظری توکلی ادامه داد: یکی از مباحث بسیار مهمی که هر روز، براهمیت آن افزوده می شود، تعلیم و تربیت بر اساس نظام تربیتی اسلام است که در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی با ۴۰۰ واحد دانشگاهی و با ارائه خدمات مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، مصداق بارز بخش اول این آیه شریفه است.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان دومین شان اشاره شده در این آیه را تزکیه نفس معرفی کردند وبا تاکید بر این موضوع که به موازات پیشرفتهای علمی، پیشرفت اخلاقی و تزکیه‌ی اخلاقی و نفسی واجب است، گفت: از دانشجویان، کارمندان و اعضای هیات علمی خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان تقاضا دارم تهذیب، تزکیه و خودسازی را سرلوحه کار خود قرار داده ودر راه ترویج ارزش های دینی و انقلابی و فرهنگ ناب اسلامی بکوشند.

وی شان سوم بیان شده در این آیه شریفه را علم و علم آموزی وتولید علم دانست و تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی دانشگاه ها تعلیم و آموزش علم است وامروز دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با پرورش نیروهای متعهد و متخصص خدمات ارزنده و شایان توجهی به نظام مقدس جمهوری اسلامی عرضه کرده است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان به اینکه سه نسل از دانشگاه ها گذشته است، گفت: نسل اول دانشگاه ها آموزش محور و نسل دوم پژوهش محور بودند که بر آموزش و پژوهش تاکید داشتند، اما نسل سوم دانشگاه های مولد و کارآفرین هستند که با هدف تربیت و پرورش نیروهای متخصص و کارآمد فعالیت می کنند.

منظری توکلی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در استان کرمان با هدف پرورش و تربیت نیروی تکنیسین مورد نیاز استان و در جهت کمک به رفع مشکلات موجود، رشته های مهارتی و کاربردی ایجاد می نماید، گفت: این دانشگاه با نیاز سنجی آینده استان وکشور و تعریف و ایجاد رشته های علمی کاربردی تخصصی و عملیاتی متناسب با نیازهای آینده و پرورش فارغ التحصیلان کارآفرین میتواند در برون رفت استان از دغدغه ها و مشکلات نقش چشمگیری داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با اشاره به نام گذاری سال ۱۳۹۶ بعنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی امام خامنه ای، برتحقق منویات مقام معظم رهبری تاکید کردوبیان داشت: دانشگاه های ما باید با حرکت در مسیرکارآفرینی، تشکیل شرکت های دانش بنیاد، تبدیل علم به ثروت وتربیت فارغ التحصیلان متخص ومولد، در رونق اقتصاد کشور بیشتر از پیش موثر باشند.

منظری توکلی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید زمینه ساز تمدن اصیل اسلامی باشد که به مدنیت ختم می شود و همه علم و دانش کارکنان آن در راستای این تمدن استقرار پیدا کند.

رئیس دانشگاه آزا اسلامی استان کرمان با تقدیر از زحمات و تلاش های دکتر محسن صفریان در دوران تصدی سمت رئیس واحد رفسنجان، از حجت الاسلام و المسلمین دکتر علیمرادی ریاست جدید این واحد بعنوان روحانی انقلابی، فداکار و دلسوز یاد کردو حضور نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در این مسئولیت را نوید بخش رشد و تعالی بیشتر از پیش دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان دانست.

رئیس استان کرمان در پایان با گرامیداشت یادو خاطره آیت الله محمد هاشمیان دانشجویان، کارمندان و اعضای هیات علمی واحد های دانشگاهی استان را اعضای یک خانواده معرفی کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی و مورد توجه مقام معظم رهبری است و همه ما مکلفیم با حداکثر توان در راه پیشبرد اهداف والای این دانشگاه بکوشیم.

کد خبر: 838689

وب گردی

وب گردی