آرامش بازار مواد غذایی در ماه محرم/ ثبات قیمت در بازار

آقاطاهر گفت: با توجه به فراوانی مواد غذایی در بازار، شاهد افزایش قیمت در ماه محرم نخواهیم بود.

محمد آقاطاهر رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به وضعیت بازار مواد غذایی در ماه محرم گفت: خوشبختانه در بازار مواد غذایی کمبودی نیست و آرامش دربازار حاکم است.

او افزود: قیمت مواد غذایی در آستانه ماه محرم تغییری نکرده و تمهیدات ویژه برای این ایام اندیشیده شده است.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: در اوایل شهریور ماه شاهد افزایش قیمت برنج خارجی بودیم که خوشبختانه در هفته اخیر حباب افزایش قیمت از بین رفته و قیمت ها متعادل شده است.

آقاطاهر با اشاره به احتمال افزایش قیمت روغن گفت: در دو سه ماه اخیر قیمت جهانی روغن افزایش یافته بود و در کشور هم بحث افزایش قیمت مطرح شد که این موضوع عملی نشد و در نهایت قیمت جهانی روغن کاهش یافت و در این شرایط فعلا شاهد افزایش قیمت روغن نیستیم.

او در پاسخ به این سوال گه در بازار برنج های وارداتی از عراق و امارات متحده عربی وجود دارد یا خیر گفت: بیشتر برنج های وارداتی درکشور از هند و پاکستان و اروگوئه وارد می شود و برنج های عربی در بازار وجود ندارد و اگر برنجی از این کشورها وارد شده باشد به احتمال زیاد برای صادرات مجدد است .

آقاطاهر با اشاره به احتمال افزایش قیمت مواد غذایی در نیمه دوم سال گفت: در حال حاضر افزایش قیمتی در کار نیست و اگر قرار باشد قیمت کالایی در نیمه دوم سال افزایش یابد، این تغییر قیمت بعد از ماه محرم اعمال خواهد شد.

400

کد خبر: 838776

وب گردی

وب گردی