مساجد، هیئت های عزاداری و  تکایا بیمه می شوند

هیئت های عزاداری مذهبی، مساجد، ، تکایا، امام زادگان و اماکن متبرکه بیمه می شوند و تحت پوشش بیمه آتش سوزی و مسئولیت بیمه معلم قرار می گیرند .

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز در مراسم رونمایی از طرح فیروزه ای از تحت پوشش بودن هیئت های عزاداری مذهبی، مساجد، تکایا، امام زادگان و اماکن متبرکه خبر داد و گفت: مساجد، هیئت های عزاداری مذهبی، تکایا، امام زادگان و اماکن متبرکه تحت پوشش بیمه آتش سوزی و مسئولیت شرکت بیمه معلم قرار می گیرند.

کامبیز حاجی میرآقا، گفت:بر اساس این طرح حق بیمه اماکن متبرکه در سه سطح پیش بینی شده تا استفاده برای تمامی مساجد و اماکن متبرکه و هیئت های مذهبی امکانپذیر باشد.

وی افزود : طرح بیمه معلم دغدغه کسانی را دارد که در حوزه هایی مانند هیئت های مذهبی و مساجد فعالیت می کنند.
معاون طرح بیمه معلم گفت:متولیان ، هیات امنای مساجد همه وقت خود را صرف امور مساجد می کنند به طوری که بسیار وقت گیر و زمان بر است و بیشنر متولیان نمی توانند به مسائل اجتماعی و اقتصادی خود در زندگی برسند و اگر حادثه ناگوار برای این افراد در داخل مساجد و هیئت ها پیش بیاید ، طرح بیمه معلم می تواند کمک حالشان باشد ، در واقع این طرح باعث می شود دغدغه ها ، مسئولیت ها و مشکلات را به حداقل برسانیم.
حاجی میر آقا افزود :بعد از آنکه طرح را مهندس جام آبادی مطرح کرده و این طرح پذیرفته شد تصمیم براین شد یک بانک اطلاعاتی فراهم کنیم و یک جامعه آماری در مورد حوادپ و اتفاقاتی که به وجود آمده جمع آوری کنیم و یک فراوانی را مشخص و با توجه به آن بیمه نامه ای که مدنظر ما است تهیه و طراحی کنیم.

وی در ادامه گفت : دو مطلب برای ما بسیار حائز اهمیت و مهم است اول اینکه بیمه نامه را باید به شکلی تدوین می کردیم که در طی این بیمه نامه بیشترین مشکلاتی که پیش می آید را بتوان حل کرد و اگر حادثه ای اتفاق افتاد بتوان خسارت را جبران کرد و دوم اینکه باید حق بیمه ای را تهیه کنیم و فراوانی را به گونه ای افزایش بدهیم که امنیت روانی را برای ما به بهترین شکل ممکن تحقق پیدا کند.

معاونت فنی بیمه معلم با اشاره به اینکه بخشی از خاطرات به یاد ماندنی مردم در دوران کودکی از امامزاده ها و اماکن متبرکه است گفت: مسئولیت اجتماعی انگیزه اصلی بیمه معلم در رونمائی از این طرح است.
حاجی میر آقا با اشاره به اینکه این طرح ترکیب دو پوشش بیمه آتش سوزی و مسئولیت هیات های امنای مساجد و صاحبان تکایا است گفت: طرح بیمه معلم از یک طزف پوشش آتش سوزی تکایا و از سوی دیگر بیمه مسئولیت هیات امنای مساجد و دارندگان هیئت های مذهبی را در یک دوره یکساله تحت پوشش قرار می دهد. همچنین در طرح مذکور سهولت در فرآیند پرداخت خسارت به گونه ای متمایز طراحی شده است.
میرآقا ویژگی دیگر طرح بیمه معلم را رونمائی در یک محیط مذهبی عنوان کرد و تصریح کرد: قرار است این طرح در مسجد جامع شهرک قدس ۲۸ شهریورماه طی مراسمی رونمایی شود.

در ادامه مراسم مهندس سعید جام آبادی ، مجری طرح بیمه معلم در مورد علت و چگونگی به وجود آمدن این طرح گفت:
در شهر همدان ما یک هیات بزرگ داریم که بسیاری از جوانان در مراسم مختلف مذهبی به ویژه در شب های محرم به این هیئت می آیند، در عاشورا 5 سال پیش در حین آشپزی ، آشپزخانه دچار حریق شد ، تعدادی از دوستان و حتی خود بنده دچار سوختگی شدیم.یکی از دوستان ما که دچار سوختگی 70 درصدی شده بود ،دیگر توان کار کردن نداشت و هیچ ارگان یا سازمان و یا بیمه ای نبود که به وضعیت او رسیدگی کند و کمک حال او در این روزهای سخت باشد.آشپزخانه بعد از آتش گرفتن بسیار خرج برداشت که بعد از چند ماه توانستیم با کمک مردم مجددا آشپزخانه را بازسازی کنیم.
این موضوع باعث شد فکری به حال این معضل شود ، که هیئت و مساجد بیمه بشوند.

جام آبادی گفت: ما امروز 70 هزار مسجد و 400 هزار هیئت در داخل کشور داریم اما متاسفانه به دلیل عدم فرهنگ سازی درجامعه ما ضریب نفوذ بیمه در همه رشته ها به ویژه در مساجد و هیئت ها پایین است.

وی افزود: ما در این طرح 3 هدف اصلی داریم اول اینکه فرهنگ سازی صورت بگیرد که متولیان مسجد و هیئت این بیمه را خریداری کنند و دوم اینکه مردم این بیمه نامه را خریداری و خیرات کنند و سوم اینکه مشارکت مردم در طرح بیمه معلم بیشتر شود .

مجری این طرح ادامه داد : ارگان های ذی ربط مثل سازمان های تبلیغات اسلامی ، سازمان امور خیریه و شهرداری می تواند این بیمه را خریداری کرده به هیئت ها شهر و استان خود هدیه بدهند همچنین خیرین همیشه به مساجد و هیئت ها به شکل های مختلف کمک کرده اند حال می توانند عمل کار خیر خود را با خرید بیمه معلم و اهدا آن به مساجد و هیئت ادا کنند.

مهندس جام آبادی با بیان مثالی گفت: مسجدی در شهر خوزستان بعد از مدت ها ساخته شد، بعد از گذشت چند روز به دلیل سهل انگاری شیرگاز بازمانده بود و جرقه ای باعث آتش سوزی شد و خسارت زیادی به بار آورد اما کار جالب متولیان مسجد ستودنی بود زیرا که چند ماه پیش مسجد را بیمه کرده بودند و بیمه تمام خسارت وارد شده به مسجد را پرداخت کرد.
مجری طرح بیمه معلم گفت:امیدوارم با کمک مردم بتوانیم این طرح را فرهنگ سازی و در سال آینده جشن بیمه همه مساجد و هیئت های کشور شاهد باشیم.

وی در پایان گفت: مسئولیت اجتماعی هر شرکت و هر نهاد باید نسبت به مسئولیت اجتماعی حساس باشدچرا که بسیاری از اتفاقات و حوادثی که رخ می دهد در واقع خاطرات و هویت ما را از بین می برد و به همین منظورسعی کرده ایم در این راستا توجه زیادی بکنیم.
گفتنی است خیرین و علاقمندان می توانند جهت مشارکت در طرح بیمه هیئت های حسینی، تکایا، امام زادگان و اماکن متبرکه بیمه معلم به یکی از روش های زیر در این اقدام مشارکت کنند:


- مراجعه حضوری به شعب و نمایندگی های بیمه معلم در سراسر کشور
- مراجعه به سایت بیمه معلم و درخواست بیمه نامه در بخش خدمات الکترونیک
- ارسال عدد ۱ به شماره پیامکی ۱۰۰۰۸۳۱۷جهت درخواست بیمه نامه
- واریز کمک های مردمی جهت حمایت مالی از طرح مذکور از طریق شماره گیری با تلفن همراه #۱۵۹۰*۷۸۰*

خبرنگار : حسین طالبی

706

کد خبر: 838799

وب گردی

وب گردی