کمبود 390 هزار مترمربع فضای آموزشی در کشور

معاون عمرانی وزیر آموزش وپرورش گفت: در نقاط مختلف کشور با کمبود 390 هزار مترمربع فضای آموزشی برای رسیدن به حد استاندارد در این زمینه مواجه هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، محمدتقی نظرپور روز چهارشنبه در آیین جشن شکوفه ها و آغاز سال جدید تحصیلی در زنجان افزود: تعامل خانواده و مدرسه باعث هم افزایی در امر تربیت می شود.
وی به اهمیت ترویج فرهنگ مدرسه سازی در کشور اشاره کرد و گفت: افزایش مشارکت مردمی در مدرسه سازی باعث رشد چشمگیر علمی کشور خواهد شد.
معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش برای موفقیت در امر تعلیم و تربیت نیازمند همکاری تمامی نهادهای مرتبط و خانواده هاست.
به گزارش ایرنا، امسال یک میلیون و 414 هزار و 495 دانش آموز کلاس اولی در مدارس کشور حضور دارند.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش برای بازدید از طرح های مدرسه سازی و شرکت در مراسم بازگشایی مدارس زنجان به این استان سفر کرده است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون هر دانش آموز ایرانی سه مترمربع کسری فضای آموزشی دارد و برای جبران این کمبود فضا در استان زنجان چهار هزار و 810 میلیارد ریال اعتبار باید صرف شود.

*** پنج هزار کلاس نوساز مهر امسال در کشور به بهره برداری می رسد
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور همچنین در جلسه هم اندیشی با خیران مدرسه ساز استان زنجان گفت: پنج هزار کلاس نوساز که 50 درصد آن توسط خیران مدرسه ساز ساخته شده، مهر سال جاری در کشور به بهره برداری می رسد.
نظرپور افزود: میزان مشارکت خیران در طرح های مدرسه سازی طی چهار دهه گذشته 20 درصد بود.
وی تاکید کرد: از ابتدای سال 57 تا سال گذشته، 107 هزار کلاس درس توسط خیران ساخته شده بود.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاثیر نقش معماری مناسب و فضاسازی خوب مدرسه بر دانش آموزان گفت: همانطور که معلم در روند تربیتی کودکان موثر است، فضای مناسب تحصیل هم بسترساز تربیت کیفی دانش آموزان است.
وی اظهار کرد: برای این تاثیرگذاری، باید کیفیت بنای مدرسه مطلوب باشد، تا این بنا نیز بعد از گذشت چهار دهه، تخریب نشود.
نظرپور با اشاره به ضرورت تکریم خیران توسط دولت، تصریح کرد: اگر تکریم این قشر به درستی انجام پذیرد، سبب گسترش مشارکت شده و نیازی به بودجه دولتی برای مدرسه سازی نخواهد بود.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اعتبارات خیران در استان ها با آگاه سازی و اطلاع رسانی مناسب، می تواند بیش از مشارکت فعلی باشد.
وی افزود: برای اعتماد سازی و جذب خیران بیشتر جهت مدرسه سازی، باید بر نحوه ساخت پروژه های خیر ساز توسط ادارات نوسازی مدارس نظارت بیشتری انجام شود.
آموزش و پرورش بیش از 182 هزار دانش آموز و 15 هزار معلم داردکه در 2 هزار و 436 آموزشگاه فعال مشغول تحصیل می شوند.

902/900

کد خبر: 838836

وب گردی

وب گردی