برگزاری مراسم معنوی شیرخوارگان حسینی در مصلی امام خمینی(ره)

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 7  خبر داد: به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری ماه محرم و با هدف گرامیداشت کودکان شهید در روز عاشورا، مراسمی با عنوان شیرخوارگان حسینی در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز محمدرضا غلامی با بیان این خبر، تصریح کرد: گردهمایی شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک های مذهبی بزرگداشت عاشورا بوده که همه ساله توسط مسلمانان کشورهای اسلامی و با حضور هزاران مادر عزادار به همراه شیرخوارگانشان در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود.
وی یادآور شد: سوگواری و گرامیداشت کودکان واقعه عاشورا و ایجاد گهواره و لالایی خواندن برای کودکان توسط مادران از مراسم های مذهبی دیرینه در ایران است.
به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 7، با توجه به موقعیت مکانی مصلی امام خمینی(ره) در منطقه، امسال نیز همچون سال های گذشته افتخار میزبانی سوگواران حسینی را خواهیم داشت که با هدف فراهم کردن بستر و فضای مطلوب برای عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع)، برنامه های معنوی متنوعی برنامه ریزی شده است.
غلامی در تشریح این برنامه ها به برپایی ایستگاه های پذیرایی و استقرار اتوبوس دیابت در مصلی امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: ویزیت پزشکی و سنجش قند و فشار خون نیز از دیگر خدماتی است که به عزاداران ارائه می شود.
معاون شهرداری منطقه 7 همچنین اظهار داشت: رفع گره های ترافیکی و آماده سازی وسائط نقلیه عمومی برای بهره برداری سوگواران از تدابیر این منطقه در نخستین جمعه ماه محرم خواهد بود.
اضافه می شود، مراسم معنوی شیرخوارگان حسینی از ساعت 9 صبح روز جمعه 31 شهریورماه، برابر با اول محرم الحرام ۱۴۳۹ هجری قمری آغاز می شود که به دلیل خدمت رسانی مطلوب به عزاداران تهرانی، مصلی تهران از ساعت 7 صبح پذیرای عاشقان حسینی خواهد بود.

701

کد خبر: 838840

وب گردی

وب گردی