حسن بیگی:  سخنرانی روحانی در سازمان ملل باید  دندان شکن باشد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اقتدار، قدرت مردم و حیثیت جمهوری اسلامی ایران امروز در دست آقای روحانی است که در سازمان ملل مستحکم و دندان شکن صحبت کند.

ابوالفضل حسن بیگی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با بیان این که آمریکایی بیش از یک قرن از استراتژی هویج و چماق استفاده کرده اند و با این سیاست کشورها را تحت سلطه خودشان قرار داده اند اظهار کرد: به فضل پروردگار 40 سال قبل، ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) انقلاب بزرگی را انجام دادند و تمام سیاست های دشمن را نقش بر آب کردند.

وی افزود: آمریکایی با استفاده از صحبت ها و اتهامات واهی، همواره تلاش می کنند کشورهایی را که می خواهند مستقل باشند تحت سلطه خودشان قرار بدهند؛ در این وضعیت طی 40 سال گذشته ما شاهد آن هستیم که حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب، همواره به طور مستحکم در مقابل زیاده خواهی های آمریکا ایستاده اند.

حسن بیگی ادامه داد: هرنوع تلاشی که آمریکا برای برهم زدن ثبات خاورمیانه انجام داده با شکست مواجه شده است؛ امروز وضعیت و موقعیت آمریکا در سطح جوامع بین المللی بسیار شکننده و افکار عمومی جهان نیز بر ضد آن ها است.

عضو کمیسین امنیت ملی مجلس با بیان این که اوباما با فشار نتانیاهو توانست ایران را پای میز مذاکره آورد تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بر طبق قوانین شرعی و دینی و همچنین فتوای رهبر معظم انقلاب، اعلام کرده بود که ساخت سلاح هسته ای و کشتار جمعی حرام است و لذا برای اثبات این مسئله پای میز مذاکرات نشستیم.

وی اضافه کرد: آمریکایی ها برای این که به تمام شئونات زندگی مردم ایران وارد شوند تلاش زیادی کردند؛ مسائل نظامی، دفاعی و مباحث داخلی کشور ما را همواره دنبال کرده اند و به اهداف خود نرسیدند.

حسن بیگی با تاکید بر این که ایران برای اثبات صداقت خود در مسئله هسته ای محدودیت هایی را در قبال برجام پذیرفت خاطر نشان کرد: ما صداقت خودمان را در مسئله هسته ای به جهان نشان دادیم؛ امروز جهان اسلام و دنیای غرب علیه آمریکا است. مردم آمریکا دارای شرایطی بحرانی و به دنبال استیضاح آقای ترامپ هستند.

وی با اشاره به حضور مستشاری ایران در سوریه و عراق اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به درخواست عراق و سوریه اقدامات مستشاری را در این دو کشور انجام داده است و ما صرفا به عنوان یک مشاور در این دو کشور حضور داریم.

این نماینده مجلس صحبت های اخیر ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل را مضحک خواند و اظهار داشت: صحبت های اخیر ترامپ، بسیار همسو با آقای نتانیاهو بود و مورد استقبال او نیز قرار گرفت.

وی افزود: ترامپ با این اظهارات دو نکته را دنبال می کند؛ یکی آن که خودش را از وضعیت وخیمی که درون آن است نجات دهد و دوم آن که با ایجاد فشار بر ایران به دنبال قطع ارتباط ایران با دیگر کشورهای دنیا است.

حسن بیگی سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل را زمانی طلایی برای بیان مواضع ایران خواند و گفت: مجمع عمومی سازمان ملل، تریبونی است که ایران می تواند صدای خود را به جهان برساند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید داشت: امروز امتیاز بسیار بزرگی در اختیار آقای روحانی است؛ وی می تواند از طریق آقای ظریف و آقای صالحی حاشیه های دیگری که می تواند به وجود آید را پوشش دهد و ندای جمهوری اسلامی و قرآن را مبنی بر صلح طلب بودن ایران، به گوش مجامع بین المللی برساند.

حسن بیگی تصریح کرد: امروز روز پیروزی است، امروز روزی است که باید فریاد انسان های حق طلب به گوش جهانیان برسد و روزی است که اقای ترامپ و نتانیاهو در گوشه رینگ لگد مال شوند و جمهوری اسلامی به پیروزی برسد.

وی با بیان این که امروز نتانیاهو و ترامپ در عرصه بین المللی تنها هستند خاطر نشان کرد: نتانیاهو مانند یک کودک برای نجات دادن خود در کنار ترامپ قرار گرفته است؛ کره شمالی با آن وسعت و جمعیت کم چنان تو دهنی به ترامپ زد که دندان های او در دهانش خرد شد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: ترامپی که قادر نیست پاسخ کره شمالی را بدهد، چگونه قادر است پاسخ ایران را با این وسعت و 80 میلیون نفر جمعیت را بدهد.

حسن بیگی افزود: امروز روزی است که تنور داغ شده است و دولتمردان ما باید نون را بچسبانند و اعلام کنند که به عنوان یک کشور قدرتمند پنجه در پنجه با دولت آمریکا خواهیم جنگید.

وی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران کشوری است که حقوق بشر را رعایت می کند ادامه داد: کشوری مثل آمریکا هیچ وقت حقوق بشر را رعایت نکرده است بلکه به نام حقوق بشر همواره در صدد نابودی کشورها بوده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اقتدار، قدرت مردم و حیثیت جمهوری اسلامی ایران امروز در دست آقای روحانی است که در سازمان ملل مستحکم و دندان شکن صحبت کند و حیثیت و آبروی این فرد سیمان مغز یعنی ترامپ را در دنیا ببرد.

302

کد خبر: 838900

وب گردی

وب گردی