زورآزمایی پورشه و ایرباس A380/ لبخند پورشه کاین به کتاب گینس + عکس و فیلم

آیا اقدام فولکس واگن توارگ و کشیدن بوئینگ 747 جمبوجت را به یاد می آورید؟ این اقدام حدود یک دهه ی پیش برای کشیدن باری حدود 155 تن برنامه ریزی شده بود که تا امروز رویدادیست که همچنان احساسات را بر می انگیزد. در سال 2013، نیسان پاترول هواپیما 170 تن را کشید.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در حال حاضر گروه فولکس ‌واگن با پورشه کاین، کاملا استاندارد به عقب بازگشته تا لقب خود را احیا کند. به منظور تحقق این موضوع، یدک‌کشی مخصوص در قسمت بار خودرو نصب شد. این کمپانی خودروسازی آلمانی با همکاری خطوط هوایی ایرفرانس اقدام به برگزاری یک رکوردشکنی در فرودگاه شارل دو گل پاریس کرد.

ایرباس A380، بزرگ ترین هواپیمای مسافربری است و وزنی معادل 285 تن دارد و پورشه کاین موفق شد تا این هواپیما را به میزان 42 متر با خود یدک کشی کند. پورشه کاین دیزلی مجهز به موتور 4.1 لیتری هشت سیلندر V شکل با قدرت 380 اسب بخار و 854 نیوتون متر گشتاور است.

کشیدن ایرباس A380 موجب شد پورشه کاین وارد کتاب رکورد گینس شود که این رکورد جدید با استفاده از کاین S دیزل استاندارد 66676 پوندی به دست آمده است. این خودرو از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4.1 لیتری توئین توربو با قدرت 380 اسب بخاری استفاده کرده اما مهم‌تر از قدرت تولیدی، گشتاور 850 نیوتون متری آن است.

آقای ریچارد پین، تکنسین پورشه، در این باره می گوید: "این کار انجام شد، احساس راحتی میکنم. ما معمولاً تا این اندازه محدودیت‌های خودروهای خودمان را تست نمی‌کنیم اما فکر می‌کنم امروز به این موضوع بسیار نزدیک شدیم."

این رکورد با عنوان "سنگین ترین هواپیمایی که توسط یک ماشین کشیده شده" در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.

400

کد خبر: 838931

وب گردی

وب گردی