دیدار هیأت دانشگاه تهران از دانشگاه زوریخ سوئیس

هیأتی از دانشگاه تهران متشکل از رئیس و معاون بین‌الملل دانشگاه تهران با رئیس دانشگاه زوریخ سوئیس دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایسکانیوز، در دیداری که سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ در دانشگاه زوریخ صورت گرفت، دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران و دکتر محمد باقر قهرمانی، معاون بین‌الملل دانشگاه با آقای دکتر مایکل هنگارتنر، رئیس دانشگاه زوریخ سوئیس دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که با حضور دکتر قادر قربانی اصل، نماینده علمی جمهوری اسلامی ایران در اروپا و آقای مارسل اشنایدز از روابط بین‌الملل دانشگاه زوریخ برگزار شد، طرفین در خصوص همکاری‌های مشترک مذاکره و بر اهمیت توسعه همکاری در همه زمینه‌ها ازجمله تحقیقات مشترک و تبادل استاد و دانشجو تاکید کردند.

رئیس دانشگاه زوریخ شروع برنامه جدیدی را اعلام کرد که قرار است در پاییز امسال برای حمایت از همکاری با ایران و دانشگاه تهران انجام شود.

دکتر نیلی احمدآبادی نیز برنامه‌های حمایتی جدید دانشگاه را در خصوص تبادل استاد و دانشجو در دانشگاه تهران با تاکید بر شرکای بین‌المللی نظیر دانشگاه زوریخ تشریح کرد.

مسئولان دو دانشگاه موافقت کردند که اقداماتی را برای کمک به کاهش موانع و قالب کاری راحت تر برای همکاری ایجاد کنند که ایجاد گروه کاری در هر دانشگاه برای نظارت بر تبادلات دوجانبه و حمایت مالی مشترک از تحقیقات برای سال علمی بعدی و فراخوان برای دریافت تقاضا، انجام آموزش و برنامه‌های مشترک تحقیقاتی بین‌المللی برای رشته‌هایی به زبان‌های غیر فارسی در دانشگاه تهران از جمله این اقدامات خواهد بود.

موضوع همکاری با اتحادیه ۱۳ دانشگاه برتر ایران و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز مورد بحث قرار گرفت.

کد خبر: 839027

وب گردی

وب گردی