بورس سبزپوش به استقبال پاییز رفت/ تخت گاز خودرویی ها  در جاده حافظ

در هفته ای که گذشت شاخص کل بورس با رشد چشمگیری همراه بود و از 83 هزار و 523 واحد به 85 هزار و831 واحد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در هفته ای که گذشت شاخص کل بورس از 83 هزار و 523 واحد به 85 هزار و831 واحد رسید که می توان گفت با رشد چشمگیری همراه بود، همچنین شاخص کل (هم وزن) روند صعودی را در پیش گرفت و از 17 هزار و 546 واحد به 17 هزار و 951 واحد رسید.

سعید خدایی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز درباره رشد چشمگیر شاخص کل در بازار سرمایه گفت: بازار در هفته ای که گذشت به دلیل اخبار مثبتی که منتشر شد و نیز افزایش قیمت های جهانی، روند مثبتی را پشت سر گذاشت.

او در ادامه بیان کرد: در روزهای پایانی هفته گذشته قیمت های جهانی تا حدودی با کاهش همراه بودند اما از ابتدای هفته کاری قیمت ها در بازار جهانی با رشد همراه شدند و به دلیل افزایش قیمت فلزات اساسی و کامودیتی ها بازار روند صعودی را در پیش گرفت.

خدایی به دیگر دلیل تاثیر گذار بر رشد بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: پایبندی اکثریت کشورها بر برجام و برقراری ثبات سیاسی از دیگر عوامل تاثیرگذار بر رشد بازار سرمایه بوده است.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به صنایع برتر گفت: فلزات اساسی، معدنی ها و پالایشگاهی ها با روند مثبت همراه بودند و بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل داشتند.

او با تاکید بر روند خودرویی ها در هفته ای که گذشت، گفت: در هفته ای که گذشت خودرویی ها تا حدودی مثبت بودند اما روز گذشته خودرویی ها با رشد بسیار زیادی به معاملات پایان دادند و اکثریت نماد آنها صف خرید بودند.

خدایی پیش بینی خود از روند بازار سرمایه در هفته ای که گذشت را اینگونه بیان کرد: ورود به کانال 85 هزار جایگاه بسیار حساسی را برای شاخص در بازار سرمایه ایجاد کرده است، در صورتی که خبرهای خوب و رشد کالاهای اساسی در بازار جهانی ادامه دار باشد می توان امیدوار بود که رشد شاخص هم ادامه دار باشد.

401

کد خبر: 839134

وب گردی

وب گردی