فرماندار ایوان: هیج مدرسه ای در روستاها شهریه نمی گیرد

فرماندار ایوان گفت: مدارس روستایی ایوان به طور کل شهریه نمی گیرند و فقط چند مدرسه در سطح شهرستان شهریه می گیرند.

احسان اکبری فرماندار ایوان در تشریح اقدامات صورت گرفته برای اول مهر دانش آموزان این منطقهدر گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: به منظور آمادگی برای آغاز سال تحصیل در مهرماه 96 , جلساتی با شورای ترافیک نیروی انتظامی درمورد اجرای طرح مدارس تشکیل شده همچنین جلسه ای برای بررسی مشکلات خوابگاه ها اعم از ارائه صحیح خدماتی مانند برق، آب و گاز برگزار کردیم. همچنین با شهرداری در ارتباط با سرویس های عمومی صحبت داشته ایم تا این گونه سرویس ها شناسایی و برای آنها شناسنامه تعریف شود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به این موضوع که ایلام از استان های محروم کشور است، آیا در شهرستان ایوان دانش آموزانی که از نظر مالی مشکل دارند، برای ثبت نامشان تدبیری اندیشیده شده یا خیر، گفت: مشکلی برای ثبت نام این گونه دانش آموزان نداریم زیرا افراد خیر در این شهرستان زیاد هستند و از توان و پتانسیل خیرین استفاده می کنیم و همچنین با آموزش و پرورش صحبت شده تا مانع این کار نشود.

وی با بیان این که مدارس ایوان عمدتا شهریه دریافت نمی کنند، تصریح کرد:اگر در ایوان مدرسه ای شهریه دریافت کند حتما با آن مدرسه برخورد می شود.

فرماندار ایوان افزود: در مقطع دانش آموزی در این شهرستان هیچ دانش آموزی وجود ندارد که به دلیل مسایل مالی نتواند به مدرسه برود و اگر کسی با مشکل مالی روبرو شود حتما ما مشکل را حل خواهیم کرد تا از تحصیل بازنماند.

اکبری با بیان این که در هیچ روستایی از ایوان کسی به دلیل مشکل مالی از تحصیل بازنمانده است، گفت: بخشداران هر روستا با رصد مشکلات آن روستا در مورد دانش آموزان موضوع را در شورای آموزش و پرورش مطرح می کنند.

وی در پایان گفت: مدارس روستایی ایوان به طور کل شهریه نمی گیرند و فقط چند مدرسه در سطح شهرستان شهریه می گیرند و در صورت بروز مشکل آن مشکل را حل خواهیم کرد.

901/900

کد خبر: 839295

وب گردی

وب گردی