وظیفه اول شما علم آموزی و وظیفه دوم شما فروتنی است

دکتر فرهاد رهبر صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی همزمانی آغاز سال تحصیلی در دبیرستان دخترانه سما حاضر شد و گفت: شما باید با توان، خودتان را برای اعتلای این کشور آماده کنید

به گزارش ایسکانیوز، دکتر فرهاد رهبر در مراسم آغاز سال تحصیلی همزمانی آغاز سال تحصیلی و فصل علم و دانش با حرکت سرور و سالار شهیدان به سوی کربلا را به فال نیک گرفت و گفت: این اتفاق نشانه‌ای است که ما نیز رهرو سرور و سالار شهیدان باشیم و در این آغاز حریت و آزادگی و شجاعت را از امام حسین(ع) بیاموزیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: امیدواریم ما هم پیرو آن معلم بزرگ مرد تاریخ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در کلاس درس باشیم و در کلاس درس همواره یاد شهدا و کسانی را که برای آرامش و ایجاد امنیت و استقلال کشور تلاش کردن را گرامی بداریم.

فرهاد رهبر به نواخته شدن زنگ مهر در این مدرسه توسط مادر شهید قبادی اشاره کرد و گفت: امروز، مادر شهید قبادی زنگ مدرسه شما و جمهوری اسلامی را به صدا درآورد تا به شما بگوید که من فرزندم را در راه استقلال کشور و امنیت شما دادم تا شما نیز برای سربلندی و افتخارآفرینی کشور تلاش کنیم.

وی بر مسئولیت دانش آموزان در ساختن آینده ایران اسلامی تاکید کرد و افزود: فردای این کشور را شما باید اداره کنید و شما مدیران آینده این سرزمین هستید پس اگر این گزار را به نیکی قبول دارید شما باید با توان، خودتان برای اعتلای این کشور آماده کنید و در این راه ابتدا خودسازی کنید.

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی ادامه داد: صرف کلاس رفتن گرچه لازم است اما کافی نیست. شما با تفکر در راه ساختن ایران بزرگ قدم بردارید و من مطمئنم که الحمدالله موفق خواهیم شد. در این راه سازندگی جواز فروتنی احترام به پدر، مادر و معلم است.

فرهاد رهبر اولین وظیفه دانش آموزان را فراگیری علم دانست و اظهار کرد: دومین وظیفه شما فروتنی است. سعی کنید به دیگران کمک کنید. نتیجه این کمک کردن همدلی است چرا که برای اعتلای ایران سربلند باید با یکدیگر همدلی داشته باشیم.

وی الگوگیری از شهیدان و اندیشمندان را توصیه و اضافه کرد: خودباوری یعنی باور کردن اینکه من می‌توانم و از همه دیگران قوی‌تر هستم. دانش آموزان ایران ثابت کرده‌اند که در دنیا باهوش‌ترین و موفق‌ترین‌ها هستند. برای اینکه در این مسیر راه را گم نکنید، برای خود شهدا و دانشمندان را الگو قرار دهید که توانسته‌اند قله‌های موفقیت را پشت سر بگذارند. در این راه، هرگز ناامید نشوید و در این راه ثابت قدم بمانید.


رئیس دانشگاه ازاد ضمن ابراز امیدواری به نشستن دانش آموزان سما بر کرسی های بزرگ مدیریتی کشور، گفت: برای اینکه ثابت قدم و استوار باشید یک هدف را تعیین کنید و حتماً به آن هدف و راه رسیدن به آن فکر کنید. من در جبین (پیشانی) چنین چیز را به عینه می‌بینم و شما پیروز کسب علم هستید.

در پایان این مراسم از رتبه‌های برتر ورزشی، قرآنی، فرهنگی و رتبه‌های برتر کنکور سراسری تقدیر شد. همچنین دکتر رهبر با شرکت در کلاس‌های درس به صورت نمادین به تدریس پرداخت.

کد خبر: 839548

وب گردی

وب گردی