جبران خسارات ناشی از جنگ زمان بیشتری می خواهد/در هشت سال جنگ بسیاری از مردم مهاجرت و به استان برنگشتند/بازسازی ایلام دیر انجام گرفت

استاندار ایلام گفت: از آنجایی که سطح درآمد مردم ایلام به اندازه هزینه شان نیست جبران خسارات ناشی از جنگ زمان بیشتری نیاز دارد.

محمدرضا مروارید استاندار ایلام در تشریح بازسازی خسارات ناشی از هشت سال جنگ ایران و عراق در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در سال های جنگ با توجه به دوره ای بودن بمباران ها از سوی عراق در شهرهای ایلام پس ازهر دوره حمله به ایلام بازسازی از سوی ستاد شروع می شد به این معنا که ستاد بازسازی استان برای رسیدگی به مردم خسارت دیده امکاناتی را برای بازسازی خانه هایشان فراهم می کرد.

استاندار ایلام تصریح کرد: غیر از شهر مهران و موسیان، که توسط عراق اشغال شده بودند، امکاناتی برای بقیه شهرهای خسارت دیده در نظر گرفته می شد.

مروارید ادامه داد: خیلی از فعالیت ها پس از جنگ از جمله توسعه راه های استان ایلام که باید 10 سال زودتر انجام می گرفت نسبت به دیگر استان های کشور دیرتر انجام شد.

استاندار ایلام با بیان این که پس از جنگ توجه دولت ها نسبت به ایلام بیشتر شد، افزود: بازسازی شهرها اعم از بازسازی و تاسیس کارخانه های صنعتی یا بحث توسعه چاه ها یا فرودگاه استان صورت پذیرفت اما واقعیت آن است که هشت سال جنگ قطعا در زندگی و روحیه مردم اثرات زیادی داشته است.

وی با اشاره به این که کرمانشاه قبل از جنگ جزو چهار استان اول از لحاظ منابع بانکی بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این استان بیست و سومین استان کشور از لحاظ منابع بانکی است.

مروارید با بیان این که زندگی مردم در هشت سال جنگ بسیار مورد آسیب قرار گرفت، تصریح کرد: در هشت سال جنگ بسیاری از مردم ایلام از کشور مهاجرت و حتی سرمایه گذاران دیگر به استان نیامدند.

وی در پایان گفت: سطح درآمد مردم ایلام به اندازه هزینه شان نیست و جبران خسارات ناشی از جنگ خیلی زمان می برد.

901/900

کد خبر: 839597

وب گردی

وب گردی