اگر آفساید اعلام می شد منصوریان سر کارش بود! / سوت طلایی در دستان اشکان خورشیدی

هفته هفتم لیگ برتر با برگزاری 8 دیدار به پایان رسید و داوران با کمترین اشتباه آن ها را قضاوت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، هفته هفتم لیگ برتر و نگاهی به عملکرد داوران در این دیدارها؛ پر سروصداترین دیدار این هفته بازی سایپا و پارس جنوبی بود که با پنالتی دقیقه 92 سرنوشت بازی تغییر کرد. علی دایی سرمربی تیم سایپا به شدت اعتراضات خود را عنوان کرد اما دیگر امتیاز از دستش پریده بود!

* حیدر سلیمانی

کارشناس داوری در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز در خصوص قضاوت های این هفته عنوان کرد: این هفته، هفته درخشان داوری ما بود؛ داوران ما خیلی عالی قضاوت کردند به خصوص باتجربه ها و قدیمی های این عرصه. در زمان ریاست کامرانی فر طی صحبت هایی که با او داشتم پیشنهاد کرده بودم که داورهای با تجربه را از لیست خارج نکند. این داوران سرمابه هاب جامعه فوتبال به حساب می آیند و حداقل باید یک سال دیگر در مستطیل سبز سوت بزنند.

وی ادامه داد: در این هفته، اشکان خورشیدی بازی پرسپولیس و سپاهان قضاوت کرد که جز داورهای خوب ماست. او در این دو هفته قضاوت هایی خوبی را انجام داد، مدیریتش در دیدار پرسپولیس و سپاهان عالی بود، در صحنه‌ای که برخورد بین دو تا بازیکن در کنار خط طولی کنار کمک داور دوم اتفاق افتاد، او توانست خوب انجام مدیریت کند و به موقع از اخطارش استفاده کند و در واقع با اخطارهایش بازیکنان را خوب تنبیه کرد. او در صحنه ای که هواداران پرسپولیس اعتقاد به پنالتی داشتند او با کمک داور اول خطای طارمی را اعلام کرد و به او کارت هم داد. در این صحنه سجاد طوری عملکرد فوق العاده را از خود به نمایش گذاشت.

کارشناس داوری افزود: خورشیدی گل پرسپولیس را مردود اعلام کرد ولی بلافاصله یک پنالتی هم برای پرسپولیس گرفت. اما اینطور نیست که حس شود تحت تاثیر جو قرار گرفته و اعلام پنالتی کرده است؛ صحنه را قشنگ دید که بازیکن سپاهان بازیکن پرسپولیس را سرنگون کرد و سوت زد. سپاهانی ها هم پذیرفتند و اعتراضی نداشتند. او بازی خیلی سختی را پیش رو داشت و عالی قضاوت کرد.

سلیمانی در خصوص دیدار استقلال و ذوب آهن نیز بیان کرد: پیام حیدری داور بین‌المللی ماست و انتظاری غیر از یک قضاوت بی نقص از او نمی رود. حیدری در این دیدار چند اشتباه داشت که بشتر به کمک هایش بر می گردد. گل ذوبی ها در آفساید به ثمر رسید در این صحنه تنها کمک داور می توانست درست یا غلط بودن را تشخیص دهد. کار کمک داور خیلی سخت است، آوانتاژ در این صحنه ها امری معمول است اما تماشاگران این را نمی پسندند. کمک داور درآن واحد باید 5 عامل را درنظر بگیرد این کار آسانی نیست. اگر آن گل مردود اعلام می شد شاید منصوریان هنوز سرمربی استقلال بود!

وی افزود: دیدارهای دیگر با قضاوت خیلی خوب داوران همراه شد. تنها در دیدار سایپا - پارس چنوبی که سر و صدای زیادی ایجاد کرد سید حسین زرگر در دقیقه 92 با گرفتن یک پنالتی اشتباه برای میهمان به کل نتیجه و سرنوشت بازی را تغییر داد. این دیدار مساوی شد و در ادامه با اعتراضات علی دایی و علی یاری همراه شد. یاری آخر بازی اعتراض خیلی خشنی نسبت به داور انجام داد من فکر میکنم کمیته انضباطی با این بازیکن برخورد قاطع داشته باشد یا حتی او را جریمه هم بکند. بازیکن حق ندارد بعد از بازی به سمت داور حمله کند حتی اگر قضاوت او اشتباه بوده باشد.

*سوت طلایی: اشکان خورشیدی

*کارت خاکستری: سید حسین زرگر

* اسامی داوران هفته هفتم:

استقلال تهران-ذوب آهن اصفهان/ پیام حیدری – محمدرضا ابوالفضلی – مهدی عالیقدر – وحید کاظمی – ناظر: ابراهیم میرزابیگی

سپاهان اصفهان-پرسپولیس تهران/ اشکان خورشیدی – سجاد طوری – رحیم شاهین – علی صفایی – ناظر: محمود رفیعی

سیاه جامگان مشهد-گسترش فولاد تبریز/امید سعیدفر – مهدی الوندی – مهدی شفیعی – جواد محمدی – ناظر: ابوطالب طاهریان

استقلال خوزستان-سپیدرود رشت/ محمدحسین ترابیان – محمدرضا مدیرروستا – امیرمحمد داودزاده – حسین زیاری – ناظر: علیرضا کهوری

صنعت نفت آبادان-فولاد خوزستان/ مهدی سیدعلی – سعید علی نژادیان – حسن انتظاری – شاهو اصلانی – ناظر: حیدر شکور

پیکان تهران-نفت تهران/ مهدی مرجان زاده – یعقوب سخندان – داریوش صابرمطلق – احمد موسوی – ناظر: خداداد افشاریان

سایپـا تهران-پارس جنوبی جم / حسین زرگر – علی دودانگه – یعقوب حجتی – حسین زمانی – ناظر: مسعود عنایت

تراکتورسازی تبریز-پدیده خراسان/ حمید حاج ملک – محمدجواد مداح – علی اکبر نوری – سعاد وفاپیشه – ناظر: فریدون اصفهانیان

601

کد خبر: 839602

وب گردی

وب گردی