انتشار پیام های تسلیت به مناسبت در گذشت نادر گلچین

 در پی درگذشت نادر گلچین خواننده موسیقی ایرانی، برخی از چهره‌ی سیاسی و فرهنگی با انتشار پیام‌هایی درگذشت نادر گلچین را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسکانیوز، نادر گلچین در سال ۱۳۱۵ در شهر رشت متولد شد. او پس از آمدن به تهران در سال ۱۳۳۹ با اداره هنرهای زیبا و وزارت فرهنگ و هنر همکاری کرد. گلچین همچنین از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۶۲ در رادیو ایران فعالیت داشت.

وی که از یک ماه پیش به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری بود،‌ روز گذشته به دلیل ایست قلبی در بیمارستان درگذشت.

** پیام تسلیت محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری

انالله و اناالیه راجعون
خبر درگذشت پیشکسوت هنر موسیقی ایرانی استاد نادر گلچین موجب تاثر و تالم وافر گردید.
استاد نادرگلچین، هنرمندی نامدار و صاحب سبک و انسانی شریف و متین و از افتخارات هنر گیلان زمین بود.
آثار این استاد فقید از ذخایر هنر موسیقی ایرانی است که با پیوند شایسته ی شعر و موسیقی نمایانگر هویت اصیل و غنی هنر ایران زمین می باشد.

درگذشت این هنرمند نامی را به جامعه ی هنری کشور خاصه خانواده ی مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند بزرگ برای آن استاد فقید علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مسالت می نماییم.

** پیام تسلیت فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

در ایام عزای حسینی (ع) ؛ جامعه هنری کشور ، به سوگ یکی از پیشکسوتان موسیقی این سرزمین، "استاد نادر گلچین" نشست.

اینجانب درگذشت این هنرمند مردمی را به بازماندگان گرامی و خیل علاقه­ مندانش تسلیت گفته و رحمت و رضوان واسعه الهی را برای روح شریفش، مسئلت می نمایم.

** پیام در گذشت بهرام جمالی مدیر عامل انجمن موسیقی ایران

نام و یاد استاد نادر گلچین با سادگی، سلامت و صداقت پیونده خورده و خبر نبودنش به معنای وداع با وجودی است که طنین لحن و نغمه اش در سایه‌سار چند دهه تلاش و حضور مستمر و ارائه‌ی آثاری سرشار از صمیمیت همراه بوده است.

اینجانب فقدان این استادبزرگ عرصه آوازموسیقی ایرانی رابه خانواده محترم ایشان تسلیت گفته واز درگاه حضرت حق شادی و رحمت برای آن مرحوم و صبروشکیبایی برای بازماندگان را مسئلت می نمایم.

503

کد خبر: 839612

وب گردی

وب گردی