صدام با دلارهای کشورهای عربی به ایران حمله کرد

جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: عراق با دلارهای کشورهای عربی و حمایت دیگر کشورها، ارتش خود را مجهز و با 12 لشکر زرهی و پیاده، 20 تیپ و بیش از 500 جنگنده به ایران حمله کرد.

به گزارش ایسکانیوز جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: عراق با دلارهای کشورهای عربی و حمایت دیگر کشورها، ارتش خود را مجهز و با 12 لشکر زرهی و پیاده، 20 تیپ و بیش از 500 جنگنده به ایران حمله کرد.
امیر حسین حسنی سعدی، جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) در مراسم نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به وضعیت ارتش در ابتدای دوران دفاع مقدس اظهار داشت: با اینکه چندماه بیشتر از انقلاب اسلامی نمی‌گذشت، ضدانقلاب به پادگان مهاباد حمله و این پادگان را خلع سلاح کرد.
وی افزود: ضدانقلاب پس از خلع سلاح پادگان مهاباد به سمت پادگان سنندج رفت تا این پادگان را هم خلع سلاح کند؛ اما نیروی زمینی ارتش مانع از این کار شد.
سرلشکر حسنی سعدی با اشاره به شعار انحلال ارتش در اوایل انقلاب خاطرنشان کرد: هرچه که وفاداری ارتش به نظام جمهوری اسلامی ایران بیشتر می‌شد، شدت این شعارها هم بیشتر می‌شد، تا اینکه امام خمینی (ره) 29 فروردین را به عنوان «روز ارتش» نام‌گذاری کردند و فرمودند که ارتش باید در این روز در شهرها رژه برود و مردم هم باید از آن‌ها استقبال کنند.
وی با اشاره به شکل‌گیری کودتای «نقاب» در ارتش گفت: این کودتا توسط خود نیروهای ارتش کشف و خنثی شد.
جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) در ادامه به وضعیت ارتش عراق در ابتدای جنگ اشاره کرد و افزود: عراق با دلارهای کشورهای عربی و حمایت دیگر کشورها، ارتش خود را مجهز و با 12 لشکر زرهی و پیاده، 20 تیپ و بیش از 500 جنگنده به ایران حمله کرد.
وی ادامه داد: وقتی که عراق حمله کرد، ارتش سازماندهی مجددش به خوبی شکل نگرفته و همچنین درگیر غائله ضد انقلاب در کردستان بود. در همین حال بود که صدام اعلام کرد قصد دارد تهران را سه روزه فتح کند؛ اما به لطف حضور مردم، پاسدارها و ارتشی‌ها مدت‌ها در مرز زمین‌گیر شد.
704

کد خبر: 839613

وب گردی

وب گردی