وزیر بهداشت : بعد از تصادفات ، نزاع  بیشترین دلیل اعزام ماموران اورژانس است

وزیر بهداشت گفت:بعد از تصادفات، نزاع بیشترین دلیل اعزام ماموران اورژانس است. نزاع هایی که به دلایل شخصی، صنفی و خانوادگی اتفاق می افتد، دومین علت بعد از تصادفات هستند که تنها راه جلوگیری از آن ارتقای فرهنگ است.

به گزارش ایسکانیوز دکتر هاشمی در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش چهل و دومین سالگرد تاسیس اورژانس گفت: وقتی که فرهنگ رانندگی مان پایین است و وقتی ارتباطاتمان با اطرافیانمان را نمی توانیم به خوبی تعریف کنیم، طبیعی است که تصادفات و نزاع ها بیشتر شود، ولی این مسئولیت رفتارهای اجرایی را نفی نمی کند، اما بخشی از آن دست خود مردم است که با تکرار می توان فرهنگسازی کرد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این فرهنگسازی را باید در دوره دبستان و دبیرستان آموزش دهیم گفت: باید دید حجم کارهای فرهنگی که در کشور انجام می دهیم، تا چه حدی موجب کاهش آسیب های اجتماعی شده است.

دکتر هاشمی با تاکید بر اینکه دومین علت اعزام اورژانس بعد از تصادفات درگیری و نزاع است گفت: فقط با ارتقای فرهنگ می توان آن را کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار سال گذشته ۲۷ درصد از اعزام نیروهای اورژانس به محل به خاطر نزاع های خیابانی بوده است افزود: مردم متاسفانه معلول عملکرد اشتباه دستگاه های اجرایی هستند، به همین دلیل باید نگاه کرد که نسبت به ۱۰ سال گذشته شرایطمان بهتر شده است یا نه. اگر بهتر نشده است، حتما لازم است روشهای کارآمدتری را انجام داد.

وی گفت: بسیاری از حوادثی که برای مردم پیش می آید قابل پیشگیری است. یکی از علتهایی که باعث مرگ ایرانیان می شود، تصادفات است و موارد دیگری نیز وجود دارد.

701

کد خبر: 839637

وب گردی

وب گردی