رئیس دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای بعد از رای اعتماد به وزیر علوم انتخاب می شود

سرپرست دانشگاه فنی‌حرفه‌ای گفت: انتخاب رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به بعد از روشن شدن وضعیت وزیر علوم موکول شده است.

به گزارش ایسکانیوز، ناصر شمس سرپرست دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای با بیان اینکه آموزش‌های دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای بر پایه مهارت‌های فنی و عملی است اظهار کرد: 70 درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه بعد از اتمام تحصیل شاغل می‌شوند و یا با کارآفرینی اشتغال چند جوان بیکار را فراهم می‌کنند.

وی افزود: رشته‌های دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای با توجه به نیاز مناطق تقسیم‌بندی شده و بر اساس طرحی‌ قرار است آمایش رشته‌ها در این دانشگاه انجام شود تا ارتباط بین صنعت و دانشگاه گسترش یابد.

شمس ادامه داد:‌ بر اساس برنامه ریزی های انجام شده رشته‌های جدیدی در دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای بر اساس نیاز منطقه و بازار ایجاد می‌شود و در این راستا هماهنگی‌های خوبی با وزارت علوم در این زمینه صورت گرفته است که این کار سبب شده تا ارتباط بین صنعت و دانشگاه بیش از گذشته گسترش پیدا کند.

سرپرست دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای ادامه داد: مجلس شورای اسلامی قوانینی را برای دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای تدوین کرده است که بر اساس آن اعتبار و تجهیزاتی برای این دانشگاه و همچنین حق‌التدریسی‌ها در نظر گرفته می‌شود که با هماهنگی وزارت علوم این موضوعات در حال انجام است؛ یکی از مشکلات امروزه دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای بحث بودجه این دانشگاه است که امیدوارم دولت و مجلس ما را کمک کنند.

وی در خصوص زمان انتخاب ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: پس از اینکه وزیر علوم مشخص شد تکلیف رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای مشخص می‌شود.

کد خبر: 839680

وب گردی

وب گردی