گرد و خاک برای خوزستانی‌ها در راه است

مدیرکل سازمان هواشناسی استان خوزستان گفت: با توجه به فعال شدن برخی کانون‌های گرد و خاک در کشور عراق و حرکت توده گرد و خاک به خوزستان، کاهش دید افقی تا ۲ کیلومتر در نواحی قسمت‌های غرب و جنوب غربی استان رخ می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز،کوروش بهادری درباره آخرین وضعیت آب و هوای خوزستان اظهار داشت: با توجه به فعال شدن برخی کانون‌های گرد و خاک در کشور عراق و حرکت توده گرد و خاک به خوزستان احتمال کاهش دید افقی در نواحی قسمت‌های غرب و جنوب غربی استان وجود دارد .

وی افزود: گرد و خاک شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، بستان و شادگان را دربر می‌گیرد انتظار کاهش دید افقی تا 2 کیلومتر و افزایش غلظت گرد و خاک را از بعداز ظهر امروز در مناطق نامبرده داریم.

مدیرکل سازمان هواشناسی خوزستان گفت: با توجه به افزایش وزش باد در عراق احتمال درگیر شدن تعدادی دیگر از مناطق خوزستان با پدیده گرد خاک وجود دارد که اکنون در حال بررسی سرعت وزش باد و حرکت توده خاک هستیم و در صورت جمع‌بندی اطلاعیه صادر می‌شود.

وی با اشاره به وقوع گردو خاک در برخی نقاط استان بیان کرد: با توجه به غلظت گرد و غبار توصیه می‌شود بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان از تردد غیر ضروری اجتناب کنند.

بهادری در گفتگو با تسنیم با بیان اینکه نوسان دمایی اهواز بین 25 و 42 درجه است، عنوان کرد: در شبانه روز کذشته منطقه تاراز در شهرستان اندیکا با 17 درجه و شهرستان امیدیه با 44 درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان هستند.

وی با بیان اینکه تا آخر هفته پدیده شرجی را در نوار ساحلی داریم، خاطرنشان کرد: رطوبت امروز شهرستان‌های ماهشهر 89 درصد، آبادان 78، امیدیه 80 ، بهبهان 81، شوش 72 و اهواز 65 درصد گزارش شدند.

902/900

کد خبر: 839709

وب گردی

وب گردی