باید به پیشرفت‌های علمی، اجرایی، پژوهشی، آموزشی توجه داشت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: در حوزه علوم پزشکی نیز کسب امتیازات لازم در ارزشیابی‌های سالیانه وزارت بهداشت، تشکیل پرونده سلامت کارکنان، انعقاد قرارداد جهت راه اندازی مرکز سلامت و اورژانس دانشگاه از جمله مهم‌ترین دستاوردها محسوب می‌شود.

دکتر احمد آذین دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص برنامه دانشگاه شما برای استقبال از دانشجویان جدیدالورودها گفت: فلسفه وجودی دانشگاه، دانشجو است؛ دانشجو محور، پایه و اساس فعالیت در دانشگاه است؛ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) امسال تلاش کرده‌ایم تا با گسترش فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی، برنامه‌های مختلفی را جهت استقبال از دانشجویان جدیدالورود تدارک ببینیم که از آن جمله می‌توانم به تشکیل کمیته استقبال با حضور کلیه معاونان و مدیران، ‌ارائه مشاوره های تخصصی آموزشی، شهریه‌ای و رفاهی در مرکز هدایت تحصیلی و همچنین سالن ثبت‌نام و برگزاری جلسات متعدد جهت برنامه‌ریزی جلسات توجیهی دانشجویان جدیدالورود اشاره کنم.

آذین ادامه داد: ماحصل این جلسات تاکنون هماهنگی برگزاری جلسه توجیهی دوره کارشناسی با حضور یکی از والدین دانشجویان در تاریخ 16 مهر و مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در روز 17 مهر ماه است و امسال با توجه به فرارسیدن ماه محرم تلاش کرده ایم تا علاوه بر معرفی امکانات و توانمندی‌های دانشگاه برنامه های جلسات توجیهی رنگ و بوی محرم به خود بگیرد تا بتوانیم فلسفه قیام عاشورا را نیز برای دانشجویان تبیین کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) موفقیت‌ها و دستاوردهای بزرگی داشت عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) به عنوان یکی از پر افتخارترین دانشگاه‌های کشور و شناخته شده در سطح بین‌الملل است که در سال گذشته روند افتخارات خود را ادامه داده که می‌توان، به کسب مقام اول و دوم مسابقات ربوکاپ آزاد ایران در سال2017، کسب 4 مقام برتر در پنجمین جشنواره فرهیختگان، کسب 2 مقام برتر پیاپی در مسابقات بتن موسسه بین المللی بتن آمریکا، ارائه موفق‌ترین طرح دانشگاهی مبارزه با ریزگردها، عضویت در انجمن پارک‌های علم و فناوری جهان و انتخاب دکتر محسن گل‌پرور عضو هیات علمی گروه روانشناسی این واحد دانشگاهی به عنوان یک درصد پژوهشگران برتر جهان در پایگاه(isi-es) در حوزه پژوهش اشاره کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: در حوزه علوم پزشکی نیز کسب امتیازات لازم در ارزشیابی‌های سالیانه وزارت بهداشت، تشکیل پرونده سلامت کارکنان، انعقاد قرارداد جهت راه اندازی مرکز سلامت و اورژانس دانشگاه از جمله مهم‌ترین دستاوردها محسوب می‌شود.

وی افزود: از جمله دستاورد‌های حوزه دانشجویی و فرهنگی می‌توان به راه اندازی سامانه مشاوره آنلاین، تصویب مجوز انتشار 9 نشریه دانشجویی، برگزاری برنامه‌های مختلف مناسبتی، صدور 5058 گواهینامه موقت و دانشنامه دانش‌آموختگی، اسکان 585 نفر دانشجو در خوابگاه و تهیه و توزیع223171 پرس غذای گرم اشاره کرد.

آذین ادامه داد: درحوزه آموزشی نیز با تاکید بر اصل کیفیت آموزش به دستاوردهای مهمی از جمله افزایش تعداد کلاس‌های درس از 113 باب به 128 باب، تصویب 8 رشته در مقطع دکتری و 10 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دارای کد شناسه شدن کلیه استادان این دانشگاه دست یافته‌ایم، همچنین تشکیل ستاد اسکان نوروزی، ارائه تسهیلات مسافرتی به کارکنان، انجام امور مربوط به وام کارکنان و اعضای هیات علمی و پرداخت بیش از 50 میلیارد ریال تسهیلات دانشجویی توسط صندوق رفاه دانشگاه از دستاوردهای مهم در حوزه اداری و مالی در طول سال گذشته بوده است.

دکتر آذین در تشریح برنامه‌های جدید برای سال تحصیلی پیش‌رو عنوان کرد: اگر توسعه و تعالی دانشگاه مدنظر باشد، باید به پیشرفت‌های علمی، اجرایی، پژوهشی، آموزشی و... توجه داشت و در عین حال با مدنظر قرار دادن ارزش‌های دینی و اسلامی و الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت به عنوان بستر و زمینه اصلی همه فعالیت‌ها توجه مضاعف نمود.

وی ادامه داد: مدیریت استعدادها و جذب و احصای ایده‌های خلاق، اهتمام به امور فرهنگی، توسعه رشته‌ها، توجه به رشته‌های کارآفرین، ارتباط بین دانشگاه با صنعت، توجه به اقتصاد دانش محور و دانش‌بنیان و ... از جمله اقدامات و برنامه‌ها خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان برنامه‌های خود را در راستای سیاست‌های چابک سازی مدنظر مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی اینگونه عنوان کرد: به هر حال دانشگاه آزاد اسلامی در شرایط و مقتضیاتی واقع شده است که چابک‌سازی را در دستور کار خود قرار داده تا هم هزینه‌ها را مدیریت کند و هم شرایط را برای مدیریت تسهیل نماید.

وی گفت: کارکنان یک سازمان به منزله مفصل آن سازمان هستند، نباید نقش محوری این عزیزان را فراموش کرد، با شناخت توانمندی و منطبق با شایسته‌سالاری و برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای توانمندسازی منطبق با چابک‌سازی سازمان حرکت می‌کنیم.

آذین تاکید کرد: همچنین الکترونیکی کردن امور با ارتقای زیرساخت‌های نرم‌افزاری دانشگاه در حوزه‌های مختلف نیز جهت سرعت بخشیدن و افزایش رضایت ارباب رجوعان و دانشجویان گرامی در دستور کار اصلی این واحد قرار دارد.

دکتر احمد آذین با اشاره به پسوند اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی و اهمیت فعالیت‌های فرهنگی داشتن برنامه در این خصوص را این مهم دانست و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از ملموس‌ترین ثمره‌ها و مولود انقلاب اسلامی از ابتدا با پسوند اسلامی کار خود را آغاز کرد و این نشانگر اهمیت این دانشگاه در نگاه مسئولان وقت کشور بود تا در کنار تامین نیروی تحصیل‌کرده، این دانشگاه بتواند نیروهای متعهد و معتقد به مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی تربیت کند و هم اکنون نیز با عنایت به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به این دانشگاه به عنوان یک نهاد جریان‌ساز انقلابی به طور قطع وظیفه ما دشوارتر است، چون می‌دانیم آینده جامعه و کشور ما برعهده این جوانان است پس باید تلاش کنیم تا ضمن عمل به منویات مقام معظم رهبری به نیرو‌های متعهد، متخصص و حافظ نظام و انقلاب همت گماریم.

وی در پایان گفت: از این رو با برگزاری اردوهای آموزشی فرهنگی، برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی، حمایت از انتشار نشریات فرهنگی و دانشجویی، خلق آثار هنری فاخر در دانشگاه، برگزاری جلسات و کارگاه‌های تبیین و رفع شبهات و دعوت از بزرگان این عرصه، اصلی‌ترین برنامه‌های ما در این زمینه خواهد بود.

کد خبر: 839748

وب گردی

وب گردی