تهران- ایسکانیوز: سهیلا جلودارزاده فعال سیاسی اصلاح طلب در تشریح فضای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی گفت: هر فرد و یا جریانی از مسائل مختلف برداشت خود را دارد من نیز بر این عقیده هستم که نمی توان اصلاح طلبی و اعتدال گرایی را در دو شاخه قرار داد و آنها را از هم جدا نمی دانم.

وی گفت: اصلاح طلبی بخشی از هر حرکتی است که جریان را از انحراف دور می کند و اجازه نمی دهد که جریان از مسیر اصلی منحرف شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر حاکمیت مردم بر سرنوشت خود را جریان صحیح کشور بدانیم ، اصلاحات با تعریفی که از آن عنوان کردم به دنبال اداره کشور با در نظر گرفتن قانون اساسی و ملاک های قانونی است.

وی تاکید کرد: اصلاح طلبی پایبندی به اصول انقلاب و نظام است.اصلاح طلبی به معنی رعایت مساوات و عدالت در بین مردم است تا آنها بتوانند به آزادی در فضای سیاسی و گفتمانی کشور حضور داشته باشند.

جلودار زاده با تاکید بر اینکه اعتدال با این مفهوم عنوان شده از اصلاح طلبی فاصله ای ندارد گفت: برخی برای تخریب این جریان سیاسی آن را مخالف نظام عنوان کرده و در صدد برخورد با آن هستند.در حالی که اصلاح طلبی تفکر بخشی از مردم جامعه است و هیچ ارتباطی به مخالفت با نظام ندارد.

وی گفت: حتی برخی از افراد در کشور با تفکر اعتدالی نیز مشکل دارند. انتظار این افراد این بود تا همیشه بتوانند حاکمیت خود را بر منابع کشور حفظ کنند اما زمانی که اکثریت مردم با در نظر گرفتن شرایط کشور به اعتدال رای دادند با تخریب رای اکثریت مردم به راحتی این جریان فکری را تخریب می کنند.

جلودارزاده تاکید کرد: گرچه مردم به دلیل فعال نبودن احزاب در فضای سیاسی کشور فعال نیستند اما به خوبی شرایط کشور را درک می کنند و می دانند که چه کسی ، با چه نوع مدیریت و برنامه ای برای رفع مشکلات کشور برنامه مناسبی دارد.ما در کشور با مشکلاتی همچون بیکاری، تورم، رکود، هدر رفتن منابع و اختلاس های مالی مواجه بودیم. مردم با در نظر گرفتن این شرایط به تفکر اقای روحانی برای اداره کشور رای دادند اما عده ای این رای اکثریت را بر نمی تابند و از هر فرصتی برای ضربه زدن به دولت استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: بروز و ظهور همه این مشکلات را اصلاح طلبان مورد تاکید قرار داده بودند و هشدارهای زیادی را نسبت به این مسائل بیان کرده بودند اگر این مسائل در زمان خود مورد توجه قرار می گرفت امروز شاهد بروز این مشکلات نبودیم.

این فعال سیاسی عنوان کرد: نه تنها به هشدارهای اصلاح طلبان توجهی نشد بلکه با برخورد های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با این جریان فضا برای فعالیت جریان های انحرافی محیا شد.

جلودارزاده گفت: کشور در شرایط فعلی هم در حال مذاکره است، هم تحریم ها بر کشور تحمیل می شود و هم در حال رفع و خروج از مشکلاتی است که در هشت سال گذشته شاهد آن بودیم به همین دلیل بیشترین نیاز کشور آشتی ملی و اصلاح رفتار غلط و افراطی گذشته است.

وی درباره گرایش مردم در انتخابات آینده به جریان های سیاسی گفت: متاسفانه ما در کشور اهداف سیاسی سامان داده شده ای نداریم. شرایط هشت سال گذشته نیز سبب شده است که مردم با فضای باز سیاسی بیگانه شوند به همین دلیل فکر می کنم تفکر اعتدالی در کشور و در زمان انتخابات آینده از اقبال بیشتری برخوردار شود.

جلودار زاده درباره ائتلاف چهره هایی همچون آیت الله خاتمی، ایت الله هاشمی و ایت الله ناطق نوری برای انتخابات آینده مجلس گفت: هر ائتلافی که بر مبنای شناخت و روش مناسب شکل بگیرد قطعا مفید خواهد بود.

وی تاکید کرد: این افراد از چهره های خوش نام و با سابقه نظام هستند و کسانی هستند که همواره از اقبال افکار عمومی برخوردار بوده اند. حضور این افراد در فضای انتخابات سبب می شود کسانی که افکار و عقاید این چهره ها را قبول دارند ائتلاف مناسبی را در زمان انتخابات تجربه کنند و یک گروه منسجم و کارآمد در زمان انتخابات تشکیل دهند.
کد خبر: 83994

وب گردی

وب گردی