زمینه ورود بخش خصوصی به بورس فراهم شده است

مدیر پذیرش شرکت بورس و اوراق بهادار تهران گفت: نزدیک شدن بخش خصوصی به بورس به عنوان یکی از ثمرات تلاش بورس تلقی می شود و روندی را که پست سر گذاشتیم امسال هم در پیش خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ درگاهی، مدیر پذیرش شرکت بورس و اوراق بهادار تهران در نشست خبری که امروز برگزار شد، درباره آخرین وضعیت پذیرش شرکت ها و اوراق بدهی در بورس تهران گفت: سال گذشته سال پر تلاشی را پشت سر گذاشتیم و اقدامات بسیار مثبتی را به سرانجام رساندیم.


او در ادامه گفت: نزدیک شدن بخش خصوصی مانند های وب به بورس به عنوان یکی از ثمرات تلاش بورس تلقی می شود.


درگاهی اظهار داشت: روندی را که پست سر گذاشتیم امسال هم در پیش خواهیم گرفت و زمینه ورود بیشتر بخش خصوصی به بورس را فراهم خواهیم کرد.


او افزود: درشش ماه نخست سال شش جلسه هیات پذیرش را برگزار کردیم که در هر جلسه زمینه پذیرش یک شرکت را فراهم کردیم.


درگاهی خاطرنشان کرد: بحث اخراج شرکت ها و نیز طبقه بندی آنها در جلسات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین لیزینگ پارسیان در جلسات جهت عرضه در بورس مطرح شده است.

او گفت: عملیات درج بسیاری از شرکت های مانند شرکت کشت و صنعت پارس، مولد برق یزد و انتقال داده های آسیاتک در دست بررسی و آماده عرضه هستند.
درگاهی اضافه کرد: تمامی این شرکت ها با تقدم و تاخر در آستانه درج هستند و در صورتی که قادر به رفع بندهای پذیرش باشند طی 2 هفته آینده به بورس ورود پیدا می کنند.
به گفته مدیر پذیرش بورس تهران، طی نیمه دوم سال جاری تعداد جلسات هیات پذیرش 2 برابر نیمه نخست سال خواهد بود.
او اظهار داشت: شرکت های وب جزو شرکت هایی بود که در ابتدای سال جاری در بورس عرضه و با استقبال بسیار خوبی روبرو شد، همچنین این شرکت تاکنون روند خوبی را پشت سر گذاشته و تجربیات زیادی را در زمینه ICT کسب کرده است.
درگاهی افرود: عرضه های اولیه در بورس که در نیمه نخست سال ورود پیدا کردند از لحاظ قیمت گذاری دارای شفافیت بودند.
مدیر پذیرش بورس تهران گفت: شرکت های آماده عرضه در بورس جزو شرکت هایی هستند که تمام اقدامات اولیه آنها در راستای ورود به بورس انجام شده و بحث آنها تنها بر روی قیمت گذاری است.
او اضافه کرد: 6 شرکت مربوط به سال گذشته و نیز 3 شرکت دیگر مربوط به سال جاری است که در بورس درج شدند و طی 2 هفته آینده 2 شرکت را عرضه خواهیم کرد.
درگاهی خاطرنشان کرد: یکی از صنایع جدیدی که قرار است به بورس ورود پیدا کند، شرکت تامیمن سرمایه امید است که به عنوان صنعت خاصی تلقی می شود و عملیان آن با شفافیت همراه بوده است .
مدیر پذیرش بورس تهران افزود: شرکت تامین سرمایه امید اولین شرکتی است که از این صنعت به بورس ورود می کند و طی هفته آتی شاهد عرضه ان در بورس خواهیم بود.


401

کد خبر: 839964

وب گردی

وب گردی