توسعه صادرات نیازمند عزم ملی است/رشد 40 درصدی واردات خودرو در نیمه نخست سال جاری

رییس سازمان توسعه تجارت بااشاره به استقبال صادرکنندگان گفت :توسعه صادرات یک موضوع ملی است که نیازمند عزم ملی از سوی همه دستگاه ها است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مجتبی خسروتاج رییس سازمان توسعه تجارت صبح امروز در نشست خبری به مناسبت بیست و یکمین سالروز ملی صادرات با اشاره به این که نزدیک به ۷۰۰ شرکت در فرایند ثبت نام برای روز ملی صادرات شرکت کردند، گفت: این میزان مشارکت در مقایسه با سال گذشته بیش از ۷۰ درصد رشد کرده است.

او افزود: از این تعداد ۶۶۰ شرکت در بخش کالا و مابقی متعلق به شرکت های صادر کننده خدمات بوده است.


خسرتاج گفت: فراخوان ثبت نام در یکم تیرماه بوده که با دو بار تمدید فرصت ثبت نام تا اخر تیر ماه تمدید شد.

رییس سازمان توسعه تجارت با اشاره به کاهش صادرات خودرو در پنج ماهه نخست سال گفت: کاهش قدرت خرید مردم در منطقه خاورمیانه، عدم ثبات سیاسی و اقتصادی در برخی از بازارها از جمله سوریه و عراق و مشکلات نقل و انتقال ارز و عدم ارتباط بین بانک های ایرانی و خارجی از دلایل کاهش صادرات خودرو و قطعات است.

و افزود :صادرات خودرو در مدت یاد شده از نظر ارزشی ۲۶ درصد و صادرات قطعات و لوازم یدکی از نظر ارزشی ۱۹ درصد و صادرات موتورسیکلت از نظر ارزشی ۳۳ درصد کاهش یافته است.

خسروتاج در رابطه با بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو گفت :هدفمندی واردات از اهداف اصلی ما بوده است.

او افزود :در شش ماهه نخست سال بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون صرف واردات خودرو شده است که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است و از نظر تعداد ۳۸ درصد افزایش یافته است.

خسروتاج افزود :در نیمه نخست سال ۴۳ هزار دستگاه خودرو از گمرکات ترخیص و به کشور وارد شده است.

403

کد خبر: 839965

وب گردی

وب گردی