تهران- ایسکانیوز: شهربانو امانی فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی کارگزاران گفت: همراهی اصلاح طلبان با اصولگرایان میانه رو سبب تضعیف جریان اصولگرایی خواهد شد. ضمن اینکه این ائتلاف سبب می‌شود تا جریان تند روی اصولگرایی موسوم به جبهه پایداری با وجود نیروهای اندک اما به دلیل در اختیار داشتن تریبون های زیاد بتواند خود را قدرتمند کند و در انتخابات حضور موثری داشته باشد.

شهربانو امانی تاکید کرد: انتخابات مجلس دهم مهم است چرا که نیازمند مجلسی هستیم که در عین همراهی با دولت شان وجایگاه اصلی مجلس را به آن بازگرداند.

وی گفت:دولت باید تمهیداتی فراهم کند تا همه افکار و سلیقه ها توان حضور هم به عنوان انتخاب شونده و هم به عنوان انتخاب کننده در فضای انتخابات آینده داشته باشند.

امانی یکی از راهکارهای رسیدن به مجلسی کارآمد را استانی شدن انتخابات می داند و عنوان می کند برگزاری انتخابات استانی به انتخاب افراد شایسته در انتخابات مجلس کمک می کند.

عضو شورای مرکزی کارگزاران تاکید کرد: 207 هزار نماینده شهر و روستا در شورا های شهر فعال هستند که می توانند نقش مهم و موثری را در انتخابات مجلس و ایجاد پارلمان محلی ایفا کنند. پر رنگ شدن این نقش نیز می تواند به تشکیل پارلمان ملی قوی و کارآمد کمک کند.

وی در تشریح فضای انتخابات آینده مجلس گفت: اصلاح طلبان با برند و چهره های منتسب به جریان خود در انتخابات مجلس حضور خواهند داشت.این جریان حضوری گسترده در کشور دارد و و شاهد تکثر گروه ها در این جریان هستیم به همین دلیل بر این عقیده هستم که این جریان به تنهایی می تواند در شهر های بزرگ لیست مستقل خود را برای انتخابات مجلس آینده ارائه کند.

امانی با اشاره به اینکه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری نشان داد که هر زمان لازم باشد اصلاح طلبان اجماع خواهند کرد و بر تصمیم خود خواهند ماند گفت: اصلاح طلبان می توانند با حضور شخصیت هایی همچون آقایان خاتمی و عارف به وحدت و همگرایی در مجلس بعدی برسند.

وی تاکید کرد: اصولگرایان در انتخابات یازدهم نشان دادند که اختلافات درون گروهی زیادی دارند و هر چقدر تلاش کنند تا خود را به وحدت برسانند گروهی موسوم به جبهه پایداری وجود دارد که وحدت درون گروهی این جریان را بر هم می زند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: برخی بر این عقیده هستند که بین اصلاح طلبان و اصولگرایان میانه رو باید ائتلافی شکل بگیرد تا شاهد تشکیل مجلسی همراه و همگام با دولت باشیم اما این مساله اشتباه است.

عضو شورای مرکزی کارگزاران گفت: تاکیدم بر این است که اصلاح طلبان آنقدر چهره های شناخته شده و کادر جوان دارند که بتوانند به تنهایی در انتخابات حضور داشته باشند. این جریان با حضور نیرو های خود به راحتی می تواند لیست مستقلی را ارائه کند.

امانی گفت: همراهی اصلاح طلبان با اصولگرایان میانه رو سبب تضعیف جریان اصولگرایی خواهد شد. ضمن اینکه این ائتلاف سبب می‌شود تا جریان تند روی اصولگرایی موسوم به جبهه پایداری با وجود نیروهای اندک اما به دلیل در اختیار داشتن تریبون های زیاد بتواند خود را قدرتمند کند و در انتخابات حضور موثری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه وجود جریان های تند رو و افراطی به ضرر کشور و نظام است عنوان کرد: ائتلاف اصولگرایان میانه رو و اصلاح طلبان نه تنها نقطه مثبتی در کارنامه سیاسی این جریان نیست بلکه نشان از این دارد که این جریان به تنهایی قادر به شرکت در رقابت انتخاباتی نیست.

امانی گفت: این مساله جریانهای تند رو و افراطی را در موضع قوی تری قرار می دهد و به نوعی صحنه انتخابات در این جریان به جبهه پایداری واگذار می شود.

این فعال سیاسی گفت: باید بدانیم که انتخابات مجلس با انتخابات ریاست جمهوری متفاوت است. در انتخابات مجلس میزان مشارکت عمومی کمتر از انتخابات ریاست جمهوری است.به همین دلیل اگر رقبا در یک فضای سالم با یکدیگر رقابت کنند انتخابات پرشور تری خواهیم داشت. ائتلاف موجب کم شدن نشاط انتخاباتی خواهد شد.

عضو شورای مرکزی کارگزاران  تاکید کرد: اینکه عنوان می کنند رقابت جریان اصلاح طلب و اصولگرا سبب می شود که مجلس معتدلی را شاهد نباشیم نیز تفکری اشتباه است. وقتی رقابت عادلانه باشد و چهره های شاخص جریان ها در انتخابات حضور داشته باشند قطعا نمایندگان کاربلد و مناسبی وارد مجلس خواهد شد. این موضوع سبب می شود نه تنها مجلس کارآمد تری را شاهد باشیم بلکه عقلای جریان‌ها کمک می کنند تا مجلس در آرامش با دولت همراهی و همکاری کند و نزاع و اختلاف بین مجلس و دولت به حداقل خواهد رسید.

امانی گفت: جبهه پایداری تا به امروز از دوپینگ اصولگرایان و روشهایی که اصولگرایان از مجلس چهارم به بعد در پیش گرفتند، سود برده و خود را مطرح کرده است. نباید اجازه داد که جریانهای تند رو سبب کندی عملکرد دولت شود.
کد خبر: 84002

وب گردی

وب گردی