سرعت وزش باد در سیستان افزایش می‌یابد

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی کلی وضعیت جوی بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد سرعت باد در سیستان افزایش می‌یابد و مردم این منطقه باید در انتظار کاهش دید افقی و کیفیت هوا باشند.

به گزارش ایسکانیوز، علی ملاشاهی اظهار داشت: پیش‌بینی کلی وضعیت جوی بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد سرعت باد در سیستان افزایش می‌یابد و مردم این منطقه باید در انتظار کاهش دید افقی و کیفیت هوا باشند.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تا پایان هفته در شمال استان باد و گرد و خاک خواهیم داشت به نحوی که در زوهای دوشنبه و سه‌شنبه سرعت باد شدیدتر بوده و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در شهرستان‌های هیرمند و زهک رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت در نوار شرقی و غربی استان نیز وزش باد با شدت کمتر پیش‌بینی می‌شود، افزود: توصیه می‌شود رانندگان در منطقه سیستان در هنگام وقوع طوفان و کاهش دید با احتیاط رانندگی کنند و سرعت مطمئنه داشته باشند.

ملاشاهی خاطرنشان کرد: همچنین توصیه می‌شود افراد آسیب‌پذیر به ویژه بیماران، کودکان و افراد سالمند هنگام کاهش کیفیت هوا از تردد در فضای باز خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای 10 درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین و زرآباد با حداکثر دمای 43 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهرهای استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند.

902/900

کد خبر: 840078

وب گردی

وب گردی