۳۲ هزار دانش‌آموز سیستان‌ و‌ بلوچستان تحت حمایت کمیته امداد هستند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: ۳۲ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد استان سال تحصیلی جدید را در مدارس دولتی استان آغاز کردند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از روابط‌ عمومی کمیته امداد سیستان و بلوچستان، اسماعیل بذرافشان اظهار داشت: حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد تلاش‌های جدی برای شناخت انواع محرومیت‌ها و تامین حداقل نیاز اساسی خانوارهای تحت حمایت شامل خوراک، پوشاک، خدمات اجتماعی و لوازم ضروری زندگی را در رأس اقدامات و برنامه‌ها قرار داده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه همزمان با سراسر کشور، 32 هزار دانش‌آموز تحت حمایت این استان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند، افزود: اول مهرماه سال جاری تمام دانش‌آموزان تحت حمایت با تامین نیازهای تحصیلی و آموزشی آنها شامل کیف، کفش، لباس، نوشت افزار و سایر وسایل مورد نیاز راهی مدرسه شدند.

وی با بیان اینکه نیازسنجی و اولویت‌بندی نیازهای تحصیلی و آموزشی دانش‌آموزان با مشارکت خیران، مسئولان ادارات، شرکت‌ها و صنایع مختلف قبل از بازگشایی مدارس انجام شده، یادآور شد: به دلیل حضور 75 درصد جمعیت مددجویی خانواده‌های کمیته امداد در مناطق محروم با ضریب محرومیت 7 تا 9، توجه ویژه‌ای به این مناطق برای بهره‌مندی مددجویان از برنامه‌های فرهنگی، تربیتی، مشاوره‌ای، علمی و دینی شده است.

بذرافشان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان خانوارهای تحت حمایت ساکن در مناطق کمتر توسعه یافته که امکان تحصیل در محل سکونت برای آنها فراهم نبوده شناسایی شده‌اند، اعلام کرد: کانون‌های دائم، موقت و جوانان پیرو ولایت در شهرستان‌های مختلف استان آماده خدمات‌دهی به مددجویان در زمینه تشکیل کلاس‌های تقویتی، ارائه مشاوره‌های تحصیلی، اعزام دانش‌آموزان به اردوها، برگزاری کلاس‌های آموزشی و تخصصی قرآن و احکام با اعطای مدارک معتبر به دانش‌آموزان ساکن در خوابگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 2 میلیارد و 270 میلیون تومان هزینه تحصیلی دانش‌آموزان تحت حمایت استان پرداخت شده، افزود: در حال حاضر 2 هزار و 271 نخبه دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند که در میان آن‌ها افراد بسیاری بالاترین مدارج علمی را گذرانده‌اند.

902/900

کد خبر: 840348

وب گردی

وب گردی