بهره گیری از حداکثر امکانات و توانمندی های دانشگاه برای پرورش دانشجویان ولایتمدار و انقلابی

ششمین جلسه شورای فرهنگی واحد کرمان در سال ۱۳۹۶ با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان و اعضای شورای فرهنگی این واحد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، درابتدای این جلسه، دکتر حمد الله منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت مظلومانه سالار شهیدان و سرور آزادگان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش را تسلیت گفت و با اشاره به آیه شریفه هُوَ الَّذی بَعَثَ فِی الأُمِّیّینَ رَسولًا مِنهُم یَتلو عَلَیهِم آیاتِهِ وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَهَ وَإِن کانوا مِن قَبلُ لَفی ضَلالٍ مُبینٍ اظهار کرد: در قرآن ودرتعلیم وتربیت اسلامی تزکیه بر تعلیم اولویت دارد و همانطور که درعلم و سیاست پیشرفت کرده ایم، باید در معنویت و در تزکیه‌ی نفس هم پیشرفت کنیم.

منظری توکلی با تاکید براین موضوع که انسان متخصص و متعهد در جامعه منشا اثرات و خدمات ارزشمند بیشماری است، گفت: با تببین فرهنگ ناب اسلامی، همه ارکان جامعه به نحو مطلوب شکل خواهند گرفت لذا بایستی در دانشگاه با تاکید بر تزکیه نفس و انجام فعالیت های فرهنگی مناسب، زمینه پرورش فارغ التحصیلان متعهد و متخصص و انقلابی فراهم گردد.

وی با اشاره به تاکید دکتر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر رهبر ریاست این دانشگاه بر رونق فعالیت های فرهنگی و ترویج فرهنگ دینی اسلامی در دانشگاه ها، عنوان کرد: بایستی با برنامه ریزی مناسب در جهت توسعه چشمگیر فعالیت های فرهنگی در دانشگاه بکوشیم وبا بهره گیری از حداکثر امکانات، توانمندی ها و نیروهای موجود، دانشجویانی ولایت مدار و انقلابی در شان انقلاب اسلامی تربیت و به جامعه تحویل دهیم.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید انصاریان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد: تاکیدات مقام معظم رهبری (مد) در سخنرانی های اخیر بر انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن نیروهای مومن است و در فضای جدید منطقه و دنیا فقط با تفکر انقلابی می توان به اهداف و آرمان های ناب انقلاب اسلامی رسید.

حجت الاسلام والمسلمین حمید انصاریان افزود: براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مد) در هر مساله ای که انقلابی عمل کردیم به نتیجه رسیدیم و هرکجا تساهل و تسامح داشتیم با شکست روبرو شدیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان عنوان کرد: همه ما باید انقلابی فکر کنیم و نسل جوانی کاملاً انقلابی تربیت کنیم تا بتوانیم حرکتی عمیق در جهان به یادگار بگذاریم و باعث توسعه و ترویج انقلاب اسلامی به اقصی نقاط دنیا شویم.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: انسان های انقلابی در راه آرمان های خود تا پای جان می ایستند و شهدای مدافع حرم تبلور واقعی ایثار و شهادت هستند.

انصاریان با بیان اینکه بایستی در مسائل اقتصادی نیز تفکر انقلابی نفوذ کند، گفت: مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی و خصوصاً بحث اقتصاد مقاومتی، باعث حضور چشمگیر آنها و مشارکت در رونق اقتصادی کشور می شود و تجربه نشان داده است هرکجا که مردم حضور دارند قطعاً به پیروزی خواهیم رسید.

این استاد اخلاق با پاسداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است و باید با تمام قوا در خدمت این انقلاب و تحقق آرمان های بلند جمهوری اسلامی باشد.

درادامه جلسه وارد دستور کارشدوموارد متعددی از جمله مناسبت های ماه محرم و برگزاری مراسمات مرتبط با این ماه در دانشگاه، آئین گرامیداشت هفته دفاع مقدس، برنامه ریزی برای برگزاری برنامه های گوناگون هفته امر به معروف و نهی از منکر و برگزاری کارگاه های مختلف فرهنگی بررسی شد.

کد خبر: 840356

وب گردی

وب گردی