دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه انقلاب است

وزیر سابق علوم گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران تاریخچه زیبایی دارد، چراکه این دانشگاه، دانشگاه انقلاب است و قبل از انقلاب اسلامی ایران، وجود نداشت

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وبدا، دکتر محمد فرهادی در مراسم تکریم و معارفه رییس سابق و سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: قبل از انقلاب، مؤسساتی که در حوزه علوم پزشکی وجود داشتند و مستقل کار می کردند و فارغ التحصیلانی داشتند، بعداز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تجمیع پیدا کرده و به دانشگاه علوم پزشکی ایران تبدیل شدند.

وزیر سابق علوم خاطرنشان کرد: این دانشگاه از ابتدا هویت خاص خود را داشت و نه تنها در حوزه علوم پزشکی فعالیت داشت، بلکه دانشکده مدیریت آن سرآمد بود و در حوزه علوم پایه خوب عمل کرد و کتابخانه و إسناد ملی نیز در دل این دانشگاه جای دارد که بر ویژگی های ممتاز آن می افزاید.

دکتر فرهادی با بیان اینکه این دانشگاه درحال حاضر به رتبه چهارم رسیده است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران در برخی رشته های پزشکی مانند، ارتوپدی، چشم پزشکی و جراحی گوش و سروگردن مرجع است و باید مرجعیت خود را حفظ کند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه با بخش های غیرپزشکی دانشگاه هایی همچون صنعتی شریف و امیرکبیر در حوزه بیولوژی، بیوتکنولوژی و... همکاری دارد، افرود: دانشگاه علوم پزشکی ایران مجوز افتتاح پارک علم و فناوری را دریافت کرده است و در آینده ای نزدیک آغاز به کار خواهد کرد.

دکتر فرهادی اظهارداشت: رییس قبلی دانشگاه، دکتر حاجی میراسماعیل با سابقه مدیریتی درخشان توانست دانشگاه علوم پزشکی ایران را در طی چهارسال به خوبی اداره کند و با کار تیمی آن را ارتقا دهند.

وی ادامه داد: دکتر ناصری پور، رییس جدید این دانشگاه نیز دارای سابقه مدیریتی خوب هستند و با روحیه جوان گرایی و روشنفکری و قاطعیت خواهند توانست بر بالندگی و پویایی و پیشرفت دانشگاه بیش از پیش بیفزایند.

کد خبر: 840438

وب گردی

وب گردی