برگزاری نمایشگاه دفاع مقدسی و عاشورایی در دانشگاه آزاد رباط کریم

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رباط کریم از برپایی نمایشگاه دفاع مقدس و ایام محرم الحرام در این دانشگاه خبر داد.

به گزلرش ایسکانیوز مهراد کچویی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رباط کریم، از برپایی نمایشگاه دفاع مقدس و ایام محرم الحرام در این دانشگاه خبر داد.
وی افزود: این نمایشگاه به همت بسیج دانشجویی این واحد دانشگاهی و همکاری ریاست و معاونت فرهنگ در این دانشگاه اجرا شد.
کچویی اضافه کرد: نمایشگاه حاضر شامل تصویر سازی از واقعه‌ی عاشورا و ایام دفاع مقدس می‌باشد به طوریکه که غرفه‌های ایام دفاع مقدس آن از روز ۳۱ شهریور و حمله صدام به کشور آغاز شده، با تصویر سازی از اعزام داوطلبین (پیر و کودک و نوجوان) ادامه یافته است و با نقش آفرینی عملیات آزاد سازی خرمشهر و معنویات شهدا و غرفه‌ی شهدای گمنام به پایان می‌رسد.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رباط کریم یادآور شد: از سوی دیگر آن طرف آبنمای محوطه‌ی دانشگاه که خود از یک طرف نماد رود کارون و از طرف دیگر با رنگ خون آلود خود نمادی از فرات است، غرفه‌های ایام عاشورا از ارسال نامه‌های متعدد مردم کوفه به امام حسین (ع) زمانی که ایشان در مکه تشریف داشتند آغاز شده است. غرفه‌ای نمایانگر غربت حضرت مسلم در کوفه نشان داده شده است و غرفه‌های بعدی نمایانگر حوادث ظهر عاشورا از جمله شهادت حضرت علی اصغر (ع)، حضرت علی اکبر (ع) و حضرت قاسم (ع) و آتش زدن خیمه‌ها به دست سپاه یزیدیان می‌باشد.
وی در مصاحبه با خبرگزاری دانشجو ادامه داد:طراحی این نمایشگاه توسط بسیج دانشجویی و جناب آقای سید امین سید محمدی صورت پذیرفته است که از شنبه یکم مهر ماه توسط جناب آقای ایلکا فرمانده محترم سپاه شهرستان رباط کریم و دکتر اردشیر سنایی پس از ادای احترام به قبور مطهر شهدای گمنام افتتاح گردید و تا ۱۱ مهر ماه در محل دانشگاهی دانشگاه آزاد رباط کریم برقرار است.

کد خبر: 840552

وب گردی

وب گردی