صفرهای پرونده های فساد روز به روز بیشتر می شود/ افزایش سن ازدواج و فاصله طبقاتی نتیجه کدام سند توسعه فرهنگی است؟

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: صفرهای پرونده فساد روز به روز بیشتر می‌شود و قاچاق بلای جان تولید ملی شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از کرمانشاه؛ داوود گودرزی در مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی استان کرمانشاه با بیان اینکه بسیجیان و انقلابیون جوان عزم خود را جزم کرده‌اند که مسیر انقلاب را محکم‌تر از گذشته و با نگاهی باز و عمیق به مسائل کشور ادامه دهند اظهار داشت: جریان‌سازی‌ها و دوقطبی‌های کاذب دانشجوی بسیجی و انقلابیون جوان را فریب نمی‌دهد و سرگرم مسائل فرعی نخواهند شد و مسائل اصلی کشور یعنی آرمانها و ارزشها برای آنها مهم است.

گودرزی با اشاره به اینکه ما قیام کردیم که براساس هویت ملی تولید علم بومی داشته باشیم و براساس آن جامعه را اداره کنیم افزود: کسی که می‌گوید علوم انسانی نداریم و هر آنچه که از غرب رسیده باید پیاده شود، این تفکر با اندیشه انقلابی و قانون اساسی در تضاد و قابل بحث است.

وی با تأکید بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاهها گفت: درخواست می‌کنم کرسی‌های آزاداندیشی بدون حراست و ورود دیگران در هر موضوعی با هر زاویه‌ای در مقام اندیشه برگزار شود و دانشگاه محل چند صدایی است.

گودرزی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران هنگامی رشد می‌کند که اندیشه‌ها و تئوری‌های مختلف بیان و درباره آن بحث شود عنوان کرد: منصفانه و کارشناسانه از مسئولان درباره دلیل افزایش آمار طلاق، ناهنجاری‌های اجتماعی، افزایش سن ازدواج و فاصله طبقاتی سؤال شود که این نتیجه کدام سند توسعه فرهنگی است و تمام دولتهای پس از جنگ باید پاسخگو باشند زیرا تمام نیروی انسانی و پول و درآمد کشور در اختیار آنها بوده است.

فعالیت‌ها و مواضع بسیج براساس سیاست‌زدگی نیست

گودرزی با بیان اینکه فعالیت‌ها و مواضع بسیج دانشجویی سیاسی و براساس سیاست‌زدگی نیست عنوان کرد: دانشجو باید سیاسی تربیت شود به این معنی که قدرت تجزیه و تحلیل داشته باشد و هر حرفی را به راحتی نپذیرد و رد نکند اما بسیج عنوان یک حزب سیاسی به دنبال قدرت و مچ‌گیری سیاسی نیست و ارزش‌ها، آرمان‌ها و منافع ملی دارد که شاخص‌های آن مشخص است.

وی با اشاره به اینکه افق نهایی بسیج تمدن اسلامی است و به سمت آن حرکت می‌کند گفت: بسیج در داخل مرزهای جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد جامعه اسلامی است و این جامعه براساس بیانات مقام معظم رهبری دو ویژگی اساسی دارد که مردم در اوج معنویت زندگی می‌کنند و مادیات برای همه تأمین است.

گودرزی افزود: در جامعه اسلامی فقر و تبعیض وجود ندارد و عدالت محقق و کشور صنعتی و برخوردار است و ثروت تولید و عادلانه توزیع می‌شود و کسی به واسطه فقر عزت و شرف خود را از دست نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه منافع ملی، هنجارها و ارزش‌های انقلاب اسلامی برای بسیج دانشجویی مهم است عنوان کرد: بسیج دانشجویی یک تشکل انقلابی و مردمی است و سیاسی نیست و معادلات و فعالیت‌های خود را براساس این موضوع تنظیم می‌کند و فعالیت او به دولتها با سلیقه‌های مختلف ربطی ندارد.

گودرزی با بیان اینکه فعالیت بسیج براساس منافع ملی برگرفته از هویت ملی است گفت: هر منفعتی منفعت ملی نیست بلکه باید برگرفته از هویت ملت ایران باشد و ملت ایران سابقه کهن فرهنگی و تاریخی دارد و انقلابی است و ما برای ایجاد تغییر با تمام وجود انقلاب کردیم.

وی با اشاره به اینکه هویت ملی ما برگرفته از دین اسلام و انقلاب تاریخی و فرهنگ است افزود: چنانچه تجمعی و بیانیه‌‌ای صادر می‌شود یا به طور نمونه گفته می‌شود که سند 2030 نباید در ایران اجرا و قرارداد آن امضا شود با هویت اسلامی، انقلابی و فرهنگی ایران در تضاد است و اجازه نمی‌دهد غربی‌ها برای ما نظام تربیتی تدوین کنند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه انقلاب ما الهی است و ما برای اسلام قیام کردیم گفت: همین نیت و انقلاب الهی برای مادیات مردم نیز برنامه دارد و اینگونه نیست که دم از مرگ بر آمریکا زده شود و برای حفظ کرامت و آزادی مردم برنامه‌ای نداشته باشد بلکه همه از منابع قرآن گرفته شده و مورد توجه است.

گودرزی با بیان اینکه مبارزه، انقلاب و جهاد تا دستیابی به اهداف ادامه دارد و با حفظ اصول، آرمانها و ارزشها باید به اهداف دست یافت عنوان کرد: نباید برای رساندن کشور به توسعه عدالت را زیر پا گذاشت و ما نمی‌خوا‌هیم به بهانه آزادی دیانت مردم را زیر سؤال ببریم و در فضای فرهنگی دانشگاه جوانان از تقوا دور شوند زیرا این با هویت ما در تضاد است.

موضع‌گیری بسیج نه‌براساس افراطی‌گری بلکه براساس قانون است

وی با اشاره به اینکه مبنای تشکیل حکومت در اسلام به بهشت بردن مردم نه با زور بلکه با زمینه‌سازی است گفت: اسلام در عین حال که سهل و آسان است اما حدود الهی را مشخص کرده و بسیج هیچ حرفی را خارج از قانون اساسی نمی‌‌گوید و منطق، روش، رویه و موضع‌گیری آن براساس قانون اساسی است هرچند انگ افراطی‌گری به او بزنند.

گودرزی با بیان اینکه ایران همچون سایر کشورها یک میثاق ملی با عنوان مقاومت دارد که مورد پذیرش تمام ملت ایران با تمام سلایق است اظهار کرد: قانون اساسی مورد پذیرش همگان وظایف و حدود اختیارات و شرایط هر مسئولیتی را در کشور مشخص کرده است و مردم در رأس قرار دارند و اصل کشور متعلق به مردم است.

وی گفت: دلیل ایجاد بسیج توسط امام(ره) به خاطر همین موضوع بود که حکومت مردمی است و مردم باید در اداره کشور ایفای نقش حداکثری داشته باشند و حضور آنها مؤثر و معنادار باشد و در تمام عرصه‌های حاکمیت حضور داشته باشند.

گودرزی با اشاره به اینکه هر کس دل در گرو انقلاب داشته و دلسوز کشور باشد حتی اگر انتقاداتی در کشور داشته باشد بسیجی و انقلابی است عنوان کرد: رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولان استان چنانچه قانون سیاسی را پذیرفته و براساس آن عمل ‌کنند بسیجی هستند و ما دایره را اینگونه باز می‌کنیم مگر اینکه کسی خود بخواهد از دایره بیرون بیفتد و بنابراین دایره انقلابیون خیلی گسترده است.

وی با بیان اینکه در بخش‌هایی از جامعه از موقعیت ملی و انقلابی فاصله می‌گیریم و در بخش‌های دیگر امثال شهید حججی تربیت می‌شوند افزود: نقدهایی بر عرصه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور وجود دارد اما کشور رو به رشد است مگر اینکه کسی نخواهد آن را ببیند.

گودرزی با اشاره به اینکه دانشگاه در این حرکت ملت ایران تولید علم، ایجاد نشاط سیاسی و تربیت مدیران آینده را به عهده دارد و بسیج دانشگاه برای این موضوع آماده است گفت: برای تمام شدن توطئه‌های آمریکا و دشمنان هر‌چه زودتر باید کشور را به قله‌های پیشرفت رساند و عدالت محقق شود.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاه و بسیج دانشجویی دانشگاه برای مسائل اصلی اظهار کرد: عدالت باید محقق شود در حالی که صفرهای پرونده فساد روز به روز بیشتر می‌شود و قاچاق بلای جان تولید ملی شده است.

کد خبر: 840675

وب گردی

وب گردی