تمهیدات پیاده‌روی عظیم اربعین برای دانشجویان

نشست ستاد ملی اربعین دانشگاهیان در دانشگاه ایلام با حضور سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، رئیس سازمان بسیج دانشجویی و روسای دانشگاه‌های این استان برگزار شد.

‌به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛ دکتر حسین میرزایی، در نشست ستاد ملی اربعین دانشگاهیان در دانشگاه ایلام گفت: تمهیدات لازم برای سفر دانشجویان به کنگره عظیم اربعین اندیشیده شده است. تسهیلات ویژه‌ای برای دانشجویان شرکت‌کننده در مراسم اربعین حسینی در نظر گرفته شده که به این دانشجویان ارائه خواهد شد. به عنوان نمونه به دانشجویان شرکت‌کننده در راهپیمایی اربعین تسهیلات دانشجویی از صندوق رفاه پرداخت خواهد شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: با تدابیر اندیشیده‌شده به دانشجویان متاهل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و دانشجویان مجرد یک میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود. ارائه خدمت به زوار اربعین حسینی وظیفه‌ای همگانی بوده و معاونت وزارت علوم تحقیقات و فناوری در این امر مهم خود را آماده کرده و تمهیدات لازم را اندیشیده است.

گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی نیز در این نشست گفت: قطعا با مدد از امام حسین (ع) و همدلی بین دستگاه‌های دولتی می‌توان در راه ارائه خدمات به زوار گام‌های بلندی برداشت. کنار گذاشتن اختلاف سلیقه‌ها و مدد از امام حسین (ع) در راه ارائه خدمات به زوار امری لازم و ضروری بوده که در سال‌های اخیر نیز به این شیوه عمل شده است. همه دستگاه‌ها باید برای انقلاب کار کرده و از همه مهم‌تر قدر یکدیگر را بدانند بدون‌شک در همه امور موفق بوده و خواهند بود.

گودرزی گفت: با تدابیر اندیشیده‌شده ستاد استقبال از زوار در مرز مهران ایجاد می‌شود و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که در راه خادمی از هیچ کوششی دریغ نشود. به نظر ضروری است که ستاد اربعین دانشگاهیان در استان‌های ایلام و خوزستان تشکیل شده و اقدامات لازم را در فرصت باقیمانده در مرزهای دو استان با کشور عراق اجرایی کند.

محمد علی‌اکبری، رئیس دانشگاه ایلام نیز در نشست ستاد ملی اربعین دانشگاهیان گفت: برای خدمت‌گزاری به زوار اربعین حسینی آمادگی داشته و این مهم را برای خود افتخار دانسته و در این راه می‌‌کوشیم. با توجه به گشایش مراودات با کشور عراق پس از سال‌هایی که حزب بعث در آن کشور حاکم بود، اتفاق میمونی است که باید از تک تک لحظات آن بهره معنوی برده شود.

او ادامه داد: برای جامعه تشیع در جمهوری اسلامی پاسداشت ائمه اطهار به صورت عام و یاد امام حسین (ع) سالار و سرور شهیدان به صورت خاص یک وظیفه فردی و اجتماعی است که دانشگاه ایلام در این راه مفتخر است که خادم زوار باشد.

علی دلپیشه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در نشست ستاد ملی اربعین دانشگاهیان کشور در دانشگاه ایلام گفت: دانشگاه علوم پزشکی با ارائه خدمات تخصصی به زوار به پیشواز این کنگره عظیم می‌رود. سال گذشته نیز یک هزار و ۳۰۰ نفر نیروی بهداشتی درمانی در مرز مهران مستقر و به زوار خدمات تخصصی و بهداشتی و درمانی ارائه کردند.

علی دلپیشه افزود: امسال نیز با تمهیدات اندیشیده شده این رویه استمرار دارد به طوری که بیش از یک هزار ۳۰۰ نفر در مرز مهران مستقر خواهند شد.

کد خبر: 840680

وب گردی

وب گردی