سهم کوفته تبریزی از تبریز 2018 چیست؟

غذا نیاز اولیه هر انسانی است و فارغ از این نیاز به عنوان یک لذت و تفریح نیز شناخته می‌شود، امتحان مزه‌‌‌های متفاوت و غذاهای گوناگون بدون شک یکی از بهترین تجربه‌‌های آدمی در زندگی است.

به گزارش ایسکانیوز، بخشی از سفر مربوط به غذا است، به هر کشور و شهری که سفر کنیم به دنبال غذای سنتی و مخصوص آن شهر می‌گردیم تا ضمن برطرف کردن گرسنگی‌‌‌‌مان مقایسه‌‌‌ای هم بین غذای شهرهای متفاوت داشته باشیم. تبریز از جمله معدود شهرهای کشورمان است که به تنوع غذا معروف است از چلو خورشت‌‌‌های متفاوت تا انواع آش، سوپ و دلمه‌‌‌‌های متنوع، اما معروف‌‌‌‌ترین غذای سنتی تبریز کوفته تبریزی است که در تمام ایران و شاید در کشورهای دیگر زبانزد است.

از دست رفتن کیفیت کوفته تبریزی به بهانه بهای اندک

کوفته تبریزی به عنوان یک غذا نشانگر بخشی از تاریخ و سلیقه مردمان آذربایجان است و ظاهر و طعم بی‌‌‌نظیر آن مشتاقان زیادی برای امتحان این غذا دارد، متاسفانه این غذا در بی‌‌مهری و فراموشی قرار گرفته است و به جز تعداد انگشت شماری رستوران‌‌های سنتی در تبریز دیگر جایی ارائه دهنده این غذای معروف آذربایجانی نمی‌باشد.

هرچند همین معدود رستوران‌‌های ارائه کننده این غذا اگرچه از نظر بها با قیمتی مناسب آن را سرو می‌کنند اما کیفیت مطلوبی ندارند، رستوران‌‌‌هایی که به‌‌خاطر کاهش قیمت این غذا بخش عمده‌‌ای از گوشت کوفته تبریز را که اصلی ترین ماده تشکیل دهنده آن است حذف کرده و به جای آن از برنج و آرد استفاده می‌‌کنند و با افزودن ادویه‌‌ها سعی در جبران این نقص دارند. کاری که طعم این غذای سنتی تبریز را به کلی تغییر می‌دهد.

مسافرانی که برای بار اول در این رستوران‌‌ها بخواهند غذای سنتی تبریز را امتحان خواهند کرد با یک طعم مصنوعی مواجه می‌شوند و به دلیل عدم امتحان پیش از آن با تصور چنین طعمی از کوفته سنتی دیگر انتخاب کننده آن نخواهند بود.

در تبریز 2018 نیز مسافران داخلی و خارجی زیادی به سبب شنیدن نام غذای سنتی تبریز هوس امتحان آن را خواهند کرد که یا موفق به پیدا کردن رستورانی برای سرو این غذا نخواهند شد و یا با چیزی مواجه خواهند شد که تنها نام کوفته تبریزی را به یدک می‌کشد و از طعم وکیفیت واقعی آن خبری نیست، هرچند قیمت تمام شده برای غذا بسیار مهم است اما نباید قیمت فدای کیفیت شود و به بهانه کاهش اندکی از بها طعم و کیفیت غذای اصیل تبریز را به حراج گذاشت.

نیاز به رستورانی درجه یک در کنار دستفروشان غذا

پارک ائل گلی تبریز به جرات اولین مقصد گردشگری مهمانان داخلی و خارجی تبریز است و در تبریز 2018 نیز مسافران داخلی و خارجی به این محل سر خواهند زد، گاری‌‌های دستی، سفره خانه‌‌‌های سنتی که در اطراف پارک ائل گلی وجود دارند و غذاهای محلی ارائه می‌دهند حتما برای گردشگران جذاب بوده و آنان دست خالی از کنار این گاری‌‌‌ها رد نخواهند شد.

اما در کنار این ترکیب سنتی نیاز به یک رستوران درجه یک در حد نام تبریز در کنار این پارک نیاز ضروری است، رستورانی که بتواند با غذاهای متنوع سنتی و غیر سنتی میزبان خوبی برای تبریز 2018 باشد، البته شاید با توجه به زمان اندک تا تبریز 2018 این مهم امکان پذیر نباشد اما برای سال‌های آتی نیاز به چنین رستورانی در کنار پارک بزرگ و تفریحی تبریز ضروری به نظر می‌رسد.

سرمایه گذاری در این بخش نیز با توجه به استقبال مردم از غذا و رستوران‌های جدید برای امتحان طعم‌های تازه به ویژه در این مکان پرتردد پروژه ای بسیار سود آور و اشتغال زا برای تبریز و مردم آن خواهد بود.

آناج

902/900

کد خبر: 840705

وب گردی

وب گردی