نمایش آثار مکتوب 7 کشور جهان در بلاروس

آثار یادبود مکتوب 7 کشور جهان در نمایشگاهی تحت عنوان «فرانسیسک اسکارینا و عصری که در آن زندگی کرد» در کتابخانه ملی بلاروس در معرض دید عموم قرار می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز از رایزنی فرهنگی ایران در بلاروس، طبق گفته های رامان موتولسکی، رئیس کتابخانه ملی بلاروس، آثار یادبود مکتوب کتابخانه های آلمان، لتونی، روسیه، اسلوواکی و اسلوونی را در نمایشگاهی تحت عنوان «فرانسیسک اسکارینا و عصری که در آن زندگی کرد» در این کتابخانه در معرض دید عموم قرار خواهند داد.

این پروژه نمایشگاهی به مناسبت یک روز مهم در تاریخ فرهنگ جهان 500 سالگی چاپ کتاب بلاروسی و اسلاو شرقی در روز 27 سپتامبر افتتاح خواهد شد و تا پایان سال دایر خواهد بود.

در این نمایشگاه می توان از کتاب های 500 سال پیش و پس از آن دیدن کرد و اساس آن ها را آثار اوریجینال به چاپ رسیده فرانسیسک اسکارینا در سال های 1525-1517 در پراگ و ویلنوس قدیم تشکیل می دهند.

بخش مجزایی از این نمایشگاه به گنجینه های فرهنگ مکتوب اروپا در عصر اسکارینا هستند. بازدیدکنندگان این بخش می توانند به مشاهده اولین کتاب های اروپایی و بلاروسی اثر استادان مشهور در حوزه هنر چاپ از شهرهای زیر بپردازند: ماینز، نورنبرگ، پاریس، ونیز، لوُف، بازل، کراکوف، مسکو، تستینیه، تیرگوویشته و غیره.

کتاب های برتر چاپ قدیم شاگردان فرانسیسک اسکارینا در چاپخانه های شهرهای برست، نسویژ، ویلنیا، ماگیلیوف، کوتینو، پولوتسک، اسلوتسک و غیره و همچنین آثار نادر و برجسته قرن های نوزدهم- بیست و یکم موجود در کتابخانه اصلی کشور، نشان دهنده سطح بالای چاپ کتاب در بلاروس هستند.

502

کد خبر: 840741

وب گردی

وب گردی