مرگ سالانه 610 هزار آمریکایی بر اثر بیماری‌های قلبی

نتایج یک پژوهش نشان داد، سالانه 610 هزار نفر در آمریکا بر اثر بیماری‌های قلبی جان خود را از دست می‌دهند و از هر 4 مرگ 1 مرگ به دلیل ابتلای افراد به بیماری قلبی است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس،‌ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا گزارش می‌دهد، سالانه 610 هزار نفر در آمریکا بر اثر بیماری‌های قلبی جان خود را از دست می‌دهند.

شواهد نشان داده است، بیماری‌های قلبی عامل اصلی مرگ زنان و مردان در این کشور است؛ در سال 2009 بیش از 50 درصد از مرگ مردان به دلیل ابتلا به بیماری‌های قلبی بوده است.

با تکیه بر آمار و ارقام موجود، از هر 4 مرگ یک مرگ به دلیل ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی است؛‌ بیماری قلبی عروقی (CHD) شایعترین نوع بیماری قلبی است و سالانه بیش از 370،000 نفر را می‌کُشد.

هر سال حدود 735 هزار آمریکایی دچار حمله قلبی می‌شوند؛ از این تعداد 525 هزار نفر برای اولین بار دچار حمله قلبی می‌شوند و 210 هزار نفر برای بار دوم و یا بیشتر است که حمله قلبی را تجربه می‌کنند.

تحقیقات نشان داده است، مرگ در اثر بیماری قلبی به شدت با نژاد و قومیت متفاوت است؛ بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر افراد در اکثر قومیت های ایالات متحده است، از جمله آفریقایی آمریکایی، اسپانیایی و سفید پوستان، اما برای سرخپوستان آمریکایی، بومیان آلاسکا، آسیایی‌ها و یا ساکنان جزیره اقیانوس آرام سرطان عامل اصلی مرگ آنهاست و بیماری قلبی در این دسته از مردم در جایگاه دوم قرار دارد.

فشار خون بالا، کلسترول بالا و استعمال دخانیات عوامل اصلی برای ابتلا به بیماری قلبی هستند؛ حدود نیمی از آمریکایی‌ها حداقل یکی از این سه عامل پر خطر را دارند و تعداد زیادی از آنها دچار هر سه عامل هستند.

دیابت، اضافه‌وزن و چاقی، رژیم غذایی نامناسب، عدم فعالیت فیزیکی و مصرف الکل نیز از دیگر عواملی است که نقش بسزایی در بروز بیماری قلبی دارند، افراد با انتخاب آگاهانه روش زندگی سالم علاوه بر در امان ماندن از بیماری‌های قلبی، می‌توانند از خود در برابر بسیاری از بیماری دیگر محافظت کنند.

701

کد خبر: 840904

وب گردی

وب گردی