هفت ماموریت جهاد دانشگاهی در راستای اجرای نقشه جامع علمی

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: فعالیت‌هایی که جهاد دانشگاهی در راستای اجرای نقشه جامع علمی در 2 سال گذشته انجام داده‌ است در جلسه ستاد نقشه علمی بررسی شد.

به گزارش ایسکانیوز، منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در حاشیه جلسه این ستاد در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه ستاد راهبری گزارشی از رتبه‌بندی‌های جدید حوزه علمی و فناوری و ارتقاء یک پله‌ای دانشگاه‌های کشور ارائه شد.

وی افزود: همچنین مسئولان جهاد دانشگاهی گزارشی از وضعیت اینترنت اشیا ارائه دادند. زیرا در این حوزه در برخی مواقع که بدون رعایت خط قرمزها عمل کردیم، دچار چالش شدیم.

کبگانیان گفت: 30 آبان 94 هفت ماموریت برای جهاد دانشگاهی در راستای اجرای نقشه جامع علمی تصویب شد که در این 2 سال فعالیت‌های خوبی صورت گرفت و جهاد دانشگاهی در راستای مشارکت در مدیریت انتقال فناوری به خصوص در صنعت ریلی و آب شیرین‌کن‌ها، ساماندهی نظام هدایت شغلی، آموزش، ارتقاء فرهنگ کارآفرینی و روحیه خودباوری فعالیت‌هایی داشته است که این فعالیت‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی با تاکید براینکه بیکاری فارغ‌التحصیلان آسیب بزرگی است، گفت: ما در توانمندسازی فارغ‌التحصیلان نیاز به کمک داشتیم و قرار شد جهاد دانشگاهی در این زمینه فعالیت کند.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور همچنین از راه‌اندازی یک نهاد پژوهشی خبر داد و گفت: طرحی را با موضوع راه‌اندازی یک نهاد پژوهشی برای حمایت از پژوهش بررسی کردیم که هنوز در حد بررسی‌های اولیه است.

کد خبر: 841050

وب گردی

وب گردی