رونق بوم گردی در کرمان به جای ساخت هتل های چند ستاره

عضو شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به سبک قدیمی خانه ها در این شهر گفت: مردمی که حوالی خانه های قدیمی ساز زندگی می کنند از لحاظ اقتصادی سطح خوبی ندارند و با پرداخت وام با درصد پایین می توانند خانه های قدیمی خود را احیا کنند و بوم گردی را افزایش دهند.

ماه بانو معصوم زاده عضو شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این که اشتغال از معضلات جدی این استان است، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: برای حل معضل اشتغال بهترین کاری که می توان انجام داد افزایش سرمایه گذاران بخش گردشگری استان است.

وی با اشاره به ورود گردشگران و توریست ها به استان افزود: در استان کرمان با کمبود هتل مواجه هستیم زیرا ترجیح می دهیم به جای ساخت هتل های چهار و پنج ستاره بوم گردی ها رونق پیدا کند؛ یعنی در روستاها و شهرستان ها خانه های قدیمی وجود داشت باشد زیرا بیشتر مردمی که خارج از کشور زندگی می کنند مایل هستند یک شب را در یک خانه ای استراحت کنند که دارای حوض، درخت باشد و در چنین فضایی بتوانند یک شب خوبی را بگذرانند.

افزایش بوم گردی به دلیل سبک قدیمی خانه ها

معصوم زاده با اشاره به سبک قدیمی خانه ها و افزایش بوم گردی در شهر کرمان ادامه داد: مردمی که حوالی خانه های قدیمی ساز زندگی می کنند از لحاظ اقتصادی سطح خوبی ندارند و با پرداخت وام با درصد پایین می توانند خانه های قدیمی خود را احیا کنند.

عضو شورای اسلامی شهر کرمان در پاسخ به این سوال که چه نهاد یا سازمانی باید این وام را به شهر تزریق کند، ادامه داد: با نگاه ویژه به این بخش و استفاده از بخش های دولتی بهتر می توانیم از پتانسیل ها استفاده کنیم؛ البته با توجه به چالش های مالی دولت، اگر بتوانیم اوراق مشارکت به مردم ارائه دهیم یا حداقل به چند سرمایه گذار اصلی شهر واگذار شود وضعیت بهبود می یابد. سرمایه گذارانی که در این شهر تصمیم به کار را داشته باشند خیلی کمک کننده هستند.

احیای بافت خانه های قدیمی سنت های قدیمی را به ارمغان می آورد

وی می افزود: احیای خانه های قدیمی از چند مزیت برخوردار است؛ احیای بافت خانه های قدیمی سنت های قدیمی را به ارمغان می آورد و اینگونه نیست که ناگهان از فضای سنتی به فضای تجدد قرن 21 ورود پیدا کنیم. بنابراین کمکمان می کند تا فضاهای معنوی و سنتی خود را در کنار تجددی که در شهرسازی، معماری ها و بناها داریم از دست ندهیم و همچنین دین و سنت قدیمی خودمان را حفظ کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرمان تصریح کرد: در استان کرمان مکان هایی وجود دارد که کویری است و سکوت کویر و ستارگان زیبایش برای افرادی که از کشورهای اروپایی به کرمان سفر می کنند بسیار قابل توجه است.

انرژی درمانی در مناطق کویری کرمان

عضو شورای اسلامی شهر کرمان افزود: بازدید از مناطق کویری و گذراندن چند شب در کویرهای کرمان به خصوص در اطراف شهر می تواند موضوع گردشگری در استان را رونق دهد.

معصوم زاده با اشاره به انرژی درمانی در مناطق کویری کرمان، تصریح کرد: برای توریست های سلامت می توانیم درمان هایی در کویر انجام دهیم و در جهت افزایش سلامت تلاش کنیم.

گفتنی است براساس اعلام سازمان جهانی گردشگری، روز 5 مهر مصادف با 27 سپتامبر به‌عنوان روز جهانی گردشگری نام‌گذاری شده است که کشورهای مختلف در این روز برنامه‌های مرتبط با گردشگری را برگزار می‌کنند.

901/900

کد خبر: 841166

وب گردی

وب گردی