نفت ۶۰ دلاری بازارهای جهانی را تثبیت می‌کند

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت اعلام کرد که قیمت نفت ۶۰ دلار برای هر بشکه می‌تواند بازارهای جهانی انرژی را به ثبات برساند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شبکه خبری سی ان بی سی، سعید خوشرو اعلام کرد: قیمت نفت ۶۰ دلار برای هر بشکه می‌تواند بازار نفت را به ثبات برساند و نشانه‌ای برای سرمایهگذاران به‌منظور توسعه میدان‌های جدید نفت و گاز باشد.

او افزود: قیمت نفت پایین و پر نوسان سبب شد سرمایه‌گذاران نشانه‌های نامطلوبی دریافت کنند.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت گفت: هنگامی که قیمت نفت نزدیک ۶۰ دلار باشد، ممکن است بسیاری از سرمایه‌گذاران بتوانند در توسعه میدان‌های نفتی سرمایه‌گذاری کنند، اما هنگامی که قیمت نفت حدود ۴۰ تا ۴۵ دلار باشد، داستان متفاوت خواهد بود.

خوشرو افزود: گمان می‌کنم چیزی حدود ۶۰ دلار، بازار را تثبیت می‌کند، زیرا برای جذب سرمایه به اندازه کافی خوب است، به ویژه در خاورمیانه که میدان‌های کم هزینه بسیاری در آن وجود دارند که می‌توانند به آسانی توسعه یابند و نیازهای بازار را تأمین کنند.

به گفته او، اکنون هزینه تولید هر بشکه نفت در ایران حدود ۱۰ دلار است و همچنین نسبت میان ذخایر نفت و تولید ایران می‌تواند نشانه ای از دلیل جذابیت این کشور برای سرمایه گذاران باشد.

بر اساس داده‌های اوپک، در سال ۲۰۱۶ میلادی ذخایر اثبات شده نفت ایران ۱۵۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون بشکه بود.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت، گفت: اگر نگاهی به ذخایر و تولید بیندازید، این نسبت به خودی خود نشانه‌ای است که ایران جای خوبی برای سرمایه گذاری است.

خوشرو همچنین اعلام کرد در چارچوب سهمیه اوپک، ایران اکنون روزانه سه میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند در حالی که ظرفیت تولید روزانه چهار میلیون بشکه را دارد.

402

کد خبر: 841170

وب گردی

وب گردی