اقیانوسیه به جمع بازارهای پتروشیمی اضافه شد/ جزئیات صادرات پتروشیمی ایران به نیوزیلند

مدیرعامل پتروشیمی تاپکو با بیان اینکه در راستای سیاست متنوع سازی بازارهای صادرات محصولات پتروشیمی «اقیانوسیه» به جمع بازارهای پتروشیمی کشور اضافه شد، اعلام کرد: ماهانه یک کانتینر محصولات پتروشیمی و پلیمری به نیوزیلند صادرات می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، مجید رضایی با اشاره به برنامه متنوع سازی بازارهای صادراتی محصولات پتروشیمی و پلیمری جم، گفت: در دوران پسابرجام، بازارهای صادراتی پتروشیمی جم را به اروپا، ترکیه، هندوستان، کشورهای آسیای میانه، مرکزی و حوزه قفقاز توسعه دادیم.

مدیرعامل پتروشیمی تاپکو با اعلام اینکه اکثر شرکت های پتروشیمیهای ایران با تمرکز خاصی روی بازار پتروشیمی چین کار میکنند، افزود: در راستای متنوع سازی بازارهای صادرات پتروشیمی، سهم بازار چین را از 90 درصد به 50 تا 60 درصد کاهش داده ایم در عوض حجم فروش و صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای اروپایی را افزایش دادهایم.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون محصولات پتروشیمی جم به تمامی کشورهای جهان به استثنای آمریکای شمالی صادر می شود، یادآور شد: بر این اساس «اقیانوسیه» به جمع بازارهای پتروشیمی کشور اضافه شد.

او با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی ماهانه یک کانتینر محصولات پتروشیمی و پلیمری به نیوزیلند صادرات می‌شود، تاکید کرد: پتروشیمی جم یکی از بزرگترین مجتمع‌های پتروشیمی کشور بوده که حدود یک میلیون و 100 هزار تن اتیلن و 300 هزار تن پروپیلن تولید و این محصول را به شرکت پروپیلن جم تحویل می‌دهد.

رضایی همچنین با یادآوری اینکه تاپکو خدمات و امکانات خاصی برای تسهیل در امر بازرگانی و سرویس دهی مناسب به مشتریان دارد که مهمترین آن داشتن انبار در تبریز برای صادرات به کشورهای کشورهای آسیای میانه، مرکزی، حوزه قفقاز و ترکیه است.

مدیرعامل پتروشیمی تاپکودر پایان خاطرنشان کرد: مشکلات لجستیک (سرعت بارگیری و حمل کالا از عسلویه به مقصد جبل علی یا بندرعباس و از آنجا به کشورهای دیگر طولانی و کند است) را از مهمترین مشکلات صادرات محصولات پتروشیمی ایران به شمار می رود.

یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست 2 تا 5 مهرماه 1396 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در چهار گروه مواد اولیه، کالاهای ساخته و نیمه ساخته شده، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات برگزار می‌شود.

402

کد خبر: 841183

وب گردی

وب گردی