گروه معارف اسلامی در مباحث فرهنگی دانشگاه مشارکت جدی داشته باشد

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد گفت: انتظار ما از گروه معارف اسلامی این است که در مباحث فرهنگی دانشگاه که یکی از ماموریت های مهم گروه است، مشارکت جدی و فعال داشته باشند .

به گزارش سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، جلسه کمیته امر به معروف و نهی از منکر واحد هشتگرد با حضور ولی اله کوهدار معاون آموزشی، دانشجویی و فرهنگی، اساتید مربوطه و سایر اعضا در دفتر معاونت این دانشگاه برگزار شد.

ولی اله کوهدار در ابتدا ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اقدام حضرت سید الشهداء در قیام علیه طاغوت زمان خود را نمونه بارز امر به معروف و نهی از منکر دانست و عنوان کرد پس از دعوت رسول اکرم (ص) به اسلام در زمان جاهلیت اقدام امام حسین بزرگترین و بی نظیر ترین امر به معروف و نهی از منکر در تاریخ است.

معاون فرهنگی واحد هشتگرد گفت: اولین مولفه مهم در امر به معروف و نهی از منکر عامل بودن خود فرد می باشد چنانچه کسی که یک نفر را به امر به معروف دعوت می نماید بایستی خود نسبت به آن عمل عامل باشد و صرف شعاری بودن یک حرکت پاسخ مناسبی نخواهد داشت.

وی افزود: در انجام وظیفه امر به معروف و نهی از منکر در یک محیطی همچون دانشگاه که ما با نسل جوان و پویا مواجه هستیم بایستی با بررسی که بخش عمده این امر به اساتید گروه معارف اسلامی مربوط می گردد نیاز سنجی و معظلات بخش دانشجویی احصا گردیده و براساس این نیاز سنجی برنامه های فرهنگی را پیش ببریم .

کوهدار برگزاری کارگاه های آموزشی با عناوین مختلف برای اساتید که بعنوان الگوی یک دانشجو محسوب می شود را جزء برنامه های لازم دانست و تاکید کرد: بایستی با برگزاری این دوره ها اساتید را برای مواجه شدن با سوالات و اعمال مختلف دانشجویان آماده گردند.

وی تهیه بروشور های فرهنگی را با توجه به مقتضیات زمانی و مکانی با بهره گیری از علم روز برای ایجاد سوال در ذهن دانشجویان که این سوال خود موجب تحقیق دانشجو شده و در راستای این تحقیق با مباحث علمی و دینی زیادی برخورد کرده و سطح آگاهی دانشجو افزایش یابد را لازم دانست.

کوهدار در خاتمه سخنان خود گفت: انتظار ما از گروه معارف اسلامی این است که در مباحث فرهنگی دانشگاه که یکی از ماموریت های مهم گروه است مشارکت جدی و فعال داشته باشند .

در ادامه جلسه اعضاء به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و مقرر شد جلسات کمیته به صورت مستمر ماهانه و دعوت از افراد صاحب نظر برگزار شده تا نتایج مناسبی در عرصه فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر برای اجرا در واحد دانشگاهی فراهم گردد.

کد خبر: 841195

وب گردی

وب گردی