تشییع حججی مردم را به هم نزدیک کرد/حفظ ارزش‌های شهادت حججی به عهده نخبگان دینی و اجتماعی و فرهنگی جامعه است

دکتر مجید ابهری ،جامعه شناس و رفتار شناس آسیب های اجتماعی گفت:شهادت شهید حججی ،سیلی محکمی بر دهان کسانی است که مدافعین حرم را تخطئه کرده و دفاع از حرم دختر نبی اکرم(ص) را دور از وظایف ما می‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز:دکتر مجید ابهری در مورد حضور پر شور مردم ایران در مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم، محسن حججی در میدان امام حسین (ع) می گوید:همه شهدا برای ملت ایران عزیز و بزرگوارند اما گاهی یکی از شهدا به عنوان نماد مقاومت، ایثار و مظلومیت معرفی و باعث ایجاد موجی از همبستگی مردم و رفتارهای نیکو قرار می گیرد. شهید حججی و مظلومیت وی و انتشار تصاویر شهادتش در فضای مجازی نشان دهنده این واقعیت است که مدافعان حرم چه مظلومانه و شجاعانه در راه دفاع از اهل بیت جان خود را فدا می‌کنند.

این رفتار شناس گفت : شهادت او سیلی محکمی بر دهان کسانی است که مدافعان حرم را تخطئه کرده و دفاع از حرم دختر نبی اکرم(ص) را دور از وظایف ما می‌دانند.
ابهری با اشاره به اینکه ایجاد انسجام بین مردم در تشییع جنازه شهید حججی نشان دهنده این واقعیت است که ملت ایران در این نوع مسائل بدون توجه به سلیقه‌های سیاسی و جناحی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند وبه عنوان سدی واحد در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی به حرکت در می‌آیند گفت: این شهادت مظلومانه باید درسی برای نوجوانان و جوانان ما باشد چرا که کسانی که از انقلاب و ارزش‌های آن و از اهل بیت(ع) و ایمان دفاع می‌کنند جاودانه خواهند شد و مردم ارزش کارهای آنان را بسیار خوب می‌دانند و در جای خود با رفتارهای مردمی از حرکت انسانی و آسمانی آنها قدردانی می‌کنند.

حفظ ارزش‌هایی که شهید حججی برای آن جان خود را از دست داد به عهده نخبگان دینی و اجتماعی و فرهنگی جامعه است

وی ادامه داد :شهادت حججی بر همه طرفداران آرمان‌های انقلاب اسلامی تسلیت و تبریک می گویم ؛ چرا که این جوان استوار با آن نگاه‌های مظلومانه‌اش که صحرای کربلا را بیاد می‌آورد، خیمه‌های آتش گرفته و غباری که در پشت تصویرش بود، چهره کریه و خنجر به دست قاتل سنگدل همه و همه یادآور و مجسم کننده حادثه تلخ کربلا بود و بازگشت پیکر مطهرش در محرم نقطه عطفی برای آموزش جوانان ما خواهد بود که هر روز عاشورا است و هر جای کره زمین می‌تواند کربلا باشد.

ابهری در مورد حفظ و نگهداری پیام شهادت حججی می گوید:حفظ ارزش‌هایی که شهید حججی برای آن جان خود را از دست داد به عهده نخبگان دینی و اجتماعی و فرهنگی جامعه است. دانشگاهیان و روحانیون باید ارزش‌های اینگونه شهادت‌ها را در گفتمان‌ها و نوشتارها به عنوان معیارهای اساسی خط خونین تشیع علوی حفظ کرده و هر روز به عنوان انشا برای فرزندان این جامعه بیان کنند.

خبرنگار:اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 841198

وب گردی

وب گردی