اجرای 10 نمایش با موضوع دفاع مقدس و عاشورا

با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین (ع) و همزمان با هفته دفاع مقدس ، سالن های تهران میزبان 10 عنوان نمایش با موضوع دفاع مقدس و عاشورایی شده اند.

به گزارش ایسکانیوز بر اساس خبر رسیده، با تفکیک موضوعی نمایش های مهر ماه می توان دو اثر تئاتری در حوزه دفاع مقدس را معرفی کرد.

نمایش "خواب آلودگی" به کارگردانی سهیل پور جعفر که این روز ها در سالن مشایخی تئاتر مان روی صحنه است یکی از این نمایش هاست.

نمایش "هفت عصر هفتم پاییز" که ایوب آقاخانی آن را نوشته و کارگردانی کرده است و به نوعی روایتگر بخشی از زندگی شهید محمد جهان آرا است نیز در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است و با استقبال خوب تماشاگران نیز همراه شده است.

علاقه مندان به مجالس تعزیه نیز می توانند تعزیه شاه فتاح با سرپرستی ناصر عاشوری را در حوزه هنری به تماشا بنشینند.

اما در مجموعه نمایش هایی که با موضعات عاشورایی و دینی ومذهبی تولید شده اند و این روزها بر صحنه تئاتر قرار دارند باید به نمایش های زیر اشاره کرد:

نمایش "سلمان رضوی" به کارگردانی مسعوداسماعیلی که در فرهنگسرای بهاران روی صحنه است و نمایش "رفته بچرخه برمیگرده" به کارگردانی عباس عبدالله زاده که اجرای خود را در پردیس تاترتهران آغاز کرده است.

در حوزه هنری نیز نمایش "گوهر" به کارگردانی سعید نجفیان و در تالار حافظ نمایش "غسالخونه" به کارگردانی مصطفی ملک جان از جمله آثار دینی و عاشورایی هستند که میزبان علاقه مندان تئاتر شده اند.

در خانه نمایش اجرای "ماه هفتم" به کارگردانی میرزا زاوش روی صحنه است و تئاتر شهرزاد نیز میزبان اثری از بهاره رهنما با عنوان "خورشید های همیشه بهار" شده است.

تالار سایه مجموعه تئاتر شهر نیز از 24 مهر ماه شاهد اجرای نمایش "پروازشماره 745" به کارگردانی مرجان پورغلامحسین خواهد بود.

501

کد خبر: 841240

وب گردی

وب گردی