«شکاریم یک سر همه پیش مرگ» تجدید چاپ شد

کتاب «شکاریم یک سر همه پیش مرگ» (جستارها، گفتارها و نوشتارها) در موضوع ادبیات فارسی معاصر به قلم شاهرخ مسکوب توسط نشر نی برای پنجمین بار روانه بازار نشر شد.

به گزارش ایسکانیوز، نشر نی به تازگی چاپ پنجم «شکاریم یک سر همه پیش مرگ» (جستارها، گفتارها و نوشتارها) اثر شاهرخ مسکوب را روانه بازار نشر کرد.

شاهرخ مسکوب بیش از هر چیز خود را جستارنویس (essayiste) می‌دانست نه محقق، نمونهٔ برجستهٔ جستارهایش ارمغان مور بود که در سال‌های پایانی عمر نوشت. خود او با فروتنی همیشگی‌اش می‌گوید: «این چیزهایی که من می‌نویسم تحقیق به معنای کلاسیک نیست. کارم فکر کردن به ادبیات خودمان است، چه غنایی چه حماسی. برای این کار باید پژوهش کرد، اما سختی کار در این است که بعد حاصل تمام این سوادی را که به دست‌ آمده به فراموشی سپرد. آدم باید یاد بگیرد اقوال این و آن را دور بریزد و فقط بینش آن‌ها را بگیرد.»

داریوش شایگان در توضیح جستار می گوید: تمایز مقاله با جستارنویسی مسئله ای اساسی است. در جُستار نویسنده آزادتر است و می‌تواند یک مسئله ای را بیان و آن مسئله را جزئی لاینفک از جهان‌ بینی خودش کند. یعنی در جُستار نوعی آفرینش صورت می‌گیرد. این شیوهٔ نگارش در ایران زیاد باب نیست. در اروپا نیز چنان که می‌دانید، از قرن شانزدهم جستار‌نویسی با مونتنی آغاز شد.

چاپ پنجم کتاب «شکاریم یک سر همه پیش مرگ» در قطع رقعی، ۲۹۴ صفحه و با قیمت ۲۸۰,۰۰۰ ﷼ توسط نشر نی راهی بازار نشر شد.

502

کد خبر: 841248

وب گردی

وب گردی