بازگشایی موزه باستان‌شناسی غازی‌عنتب ترکیه

موزه باستان‌شناسی غازی‌عنتب در جنوب شرقی ترکیه پس از اتمام فعالیت‌های مرمت و نوسازی که از حدود 6 سال پیش در جریان بود، مجددا بازگشایی شد.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، درهای موزه باستان‌شناسی غازی‌عنتب ترکیه پس از اتمام فعالیت‌های نوسازی پس از 6 سال مجددا به روی بازدیدکنندگان باز شد.

زندگی در استان غازی‌عنتب ترکیه از دوره پارینه‌سنگی تاکنون بدون وقفه ادامه داشته‌ و آثاری از دوره نوسنگی، عصر مفرغ، هیتیت ها و امپراتوری عثمانی در موزه باستان‌شناسی غازی‌عنتب در معرض دید عموم قرار دارد.

موزه باستان‌شناسی غازی‌عنتب دارای 160 قفسه است که در آنها علاوه بر فسیل‌ها و سنگهای رسوبی مربوط به دوره های زمین شناسی و موزائیک‌های معروف جهان، آثار مختلف متعلق به دوران پارینه سنگی، نوسنگی، مس‌سنگی، مفرغ، هیتیت ها، هوری‌ها و هخامنشیان، تمدن هلنیستی، امپراتوری روم، امپراتوری روم شرقی، تمدن اسلامی و امپراتوری عثمانی به نمایش گذاشته شده است.

بلنت اوزترک، مدیر امور فرهنگی و گردشگری استان غازی‌عنتب در گفتگو با خبرنگار آناتولی، ضمن اشاره به آغاز فعالیت‌های نوسازی ساختمان موزه باستان‌شناسی غازی‌عنتب در سال 2011 و بازگشایی آن به روی بازدیدکنندگان در ماه مه امسال، اظهار داشت: موزه باستان‌شناسی غازی‌عنتب برای افرادی که آرزوی سفر در راهروهای شگفت‌انگیز تاریخ و مطلع شدن از تاریخچه این منطقه را دارند، موزه مناسب و زیبایی است.

502

کد خبر: 841255

وب گردی

وب گردی